What a Twist

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Mia - 2 november 2008 21:27

Dök i havet för första gången idag! och bara två ord kan beskriva den upplevelsen : Griskallt, vackert.


Klämde även sönder tummen i bildörrn! Eller nej, snarare en viss bror till mig klämde sönder min tumme i bildörrn! haha... snacka om dåliga vibbar jag fick, gamla minnen kom farandes framför ögona på mig... en 6årig liten mia/plupp lyckades klämma hela ringfingret i bildörren så nagel flög av o jag tjöt värre än en jävla ambulans^^ Fast då var man liten o trög eftersom jag lyckades göra detta helt själv utan någons hjälp :p tur att man mognat med åren ;) haha


Men i alla fall! Det var sjukt kallt....torrdräkten jag hade var i MIN storlek för en gångs skull...trodde jag! Storleken S äre ju som gäller för mig i vanliga fall, men denna höll på o kväva mig :P fick inte ut huvvet från dräkten ens en gång när jag var akut tvungen o springa iväg bakom några buskar o kissa :P kändes som att födas på nytt! Fast från ett något lite onaturligt hål ^^

 och det var efter Dyk 1. sen skulle man ta sig i dräkten igen! Var också en krånglig uppgift men som jag efter mkt om och men (lägg till några svordommar) klarade! hurra hurra grattis mia fick på sig en våtdräckt! :D


Det är en härlig känsla faktiskt, att vara tyngdlös i vattnet :) Förutom när man känner små kalla mini kanaler rinna längs med nacken och ner, ja ända ner till tårna, och man märker att ens dräckt inte är tillräckligt tät.. fan att jag inte blev ett isblock! Och havsbotten ute i grötvik är riktigt grym! Fullsmockat med både stora, små, lila, rosa och oranga sjöstjärnor! och då menar jag verkligen fullsmockat!


Så förutom att min tumme blev klämd, vattnet va grisigt kallt, alla kallsupar jag fick, krabban jag såg och att jag nästan ramlade på land med all utrustning på(tungt som fan!) så var det sjukt underbart!

Har dock lite ångest inför nästa dyk ändå, kommer bli ännu kallare än detta dyk! lite svårare övningar kommer vi göra då också så...nej ska ladda med en massa Te och bullar! Mums :D


Käkade en familje pizza nyss :D mums! Hawaii också ;) tadaa!


Nu kom Roman o pappsen hem igen efter att ha kollat på romans bil....den va sten död innan när vi skulle ta oss hem från dykningen men jag slutar aldrig att bli förvånad över hur otroligt mycket snälla människor de finns där ute som hjälpte oss! :)


tjena va jobbigt de blev...nu hänger älsklingen över axlen på mig o vill läsa vad ja skriver! Nej nu slutar jag här:P haha


pusspusss era nötter!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards