What a Twist

Alla inlägg under maj 2010

Av Mia - 25 maj 2010 11:53

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja :O


Roman visade mig några youtube klipp om Jacque Fresco, la upp några av dem här på bloggen, för ett tag sen.

Men...det jag i stort sett vill säga är, när fan ska världen börja ändras?

Då menar jag att pengar ska bort, politiken(som vi känner till den idag) ska bort, svält och krig ska bort...etc.

Man hör folk över hela världen som på olika sätt skriker ut att man vill inte leva i en sån här värld längre... och alla andra håller med. Men sen då? Inget händer..

(det är nästan så man hoppas att det blir stora globala katastrofer år 2012)


Politiker säger massa saker som får folket att må bra, för det är ju huvudsaken, eller hur? Så länge folket tror att allt blir bra så kan de som sitter vid makten fortsätta med sina egentliga intressen. Fast i för sig...även om de olika partierna skulle säga saker som inte får folket att jubla, så spelar det inte någon större roll vad folket anser, för politikerna kommer köra på det ändå...som ipred lagen, om det nu är den rätta benämningen hehe.


Men tillbaks till den här Jacque Fresco... Han är grundaren till The Venus Project, vars tanke och mål är att ändra världen så vi(alla på jorden) kan leva i Harmoni med varandra, med naturen och allt annat. Istället för att världsekonomin är baserad på cash så är det en ekonomi av resurser. Alla resurser som finns är ett världsarv som ska delas lika med alla som lever. På det sättet finns det ingen fattigdom, svält, korruption osv. och det är ingen idé att kriga eftersom man redan får ta del av det som finns.

För snälla...Krig finns bara till för att de som sitter vid makten vill ha mer makt.


Faktum är att det e jävligt svårt att ändra den globala ekonomin, för att det ska hända så måste alla vara med på det, alla måste vara medvetna om att det måste ske och att det ska ske nu. 

Men framför allt, vi behöver någon/några som hjälper oss med hur vi ska gå till väga!

Politikerna, Presidenterna och alla andra...kungar, shejkar... vill nog inte att det ska hända...varför ska de vilja de egentligen? De har ju redan allt de behöver och mår bra av att känna att de har kontrollen.

Men vi andra då? Vi finns också :(

hehe

 

Tycker att fler människor ska bli medvetna om The Venus Project.

Gå in på deras hemsida och läs om dem, sök på youtube om Jacque Fresco.

Lyssna och lär, typ :p

Det är så himla viktigt!


Även om The Venus Project inte är perfekt så är det åtminstone en riktlinje mot rätt väg. Jag kallar det för rätt väg eftersom det är inte mer än sunt förnuft enligt mig. Vem vill inte leva så liksom? pluss att städerna och idéerna som de kommit fram till verkar inte så dumma alls, faktiskt...kan verkligen tänka mig å bo där :p


Och självklart....en filmklipp med Jaccque Fresco! Voila! :D

Av Mia - 21 maj 2010 11:58

Tittar på The Mentalist säsong 1, avsnitt 4.

I just love it!

Egentligen är det ju som vilken annan kriminalserie som helst...typ som NCIS, som också e jävulskt bra!

Men, han den där Jane...finns de nån coolare eller?!

nepp.

:D


Haha.

Vill ni veta vad ja åt till frukost idag då? ;)

Smörstekt bröd med tonfisk och majonäs på! Suck on that! hahaha :D

     

Ska på fotboll idag...min första riktiga fotbollsmatch! Om jag nu minns rätt...

Gillar inte egentligen fotboll, men Roman fick två bilijetter gratis...och gratis är gott, så är det bara! Det lärde min Turismlärare i gymnasiet mig. Det gyllene budskapet.   



Ska fortsätta titta på serien nu...har låtit Jane vänta alldeles för länge.

Av Mia - 20 maj 2010 21:06

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7161034.ab


Haha, 28'000 år gammal stenpenis! Inte dåligt! :P


Näää nästa sak som bara är sjukt är detta:


Hejdå!:D

Av Mia - 18 maj 2010 15:49

Jag är så Huuungriiig! hungrig hungrig hungrig!

Tänk er en pankaka med nutella på! Ahm!

Hade kl inte vart så mkt hade jag till och med kunnat tänka mig att göra pankakor också, Men, tyvärr så kommer Mami och Papi snart (?) hem och de e ingen idé å göra annat än fläsk med bruna bönor och potatis...mmmmm! Im realy feelin it!

Vill ha nutellapankakor :(


Har i vilket fall som helst varit duktig idag! Tränat och duschat efteråt! Haha, ja, nu menar jag att jag duschat direkt efter trningen...brukar annars gå o va äcklig ett tag innan jag tar tag i det :p ;D yumi.


Shootingstar remix - David Rush, LMFAO, Pitbul, Kevin Rudolf

:D

Av Mia - 13 maj 2010 15:45

Gick å tänkte på vad livet kan ha att erbjuda, tidigare idag... Fick ett jävligt snabbt svar i alla fall.

Ska hålla tummarna för min tös.

Men man ska icke måla fan på väggen än :)

Ville bara skriva av mig.


Juste... Jag behöver en dusch.. Efter intensiv träning och solning så luktar man inte gott asså :P hehe Iekk.

Ååå, jag har badbomber från Yves Rocher!

okei, toodels!

Av Mia - 6 maj 2010 22:03

Min lilla lycka e borta.

Bokade tid till vaccination av Twinrix  idag.

Förklarae att jag redan tagit två stycken tidigare men det var för ett och ett halvt år sedan så jag frågade om det inte gick att ta ett sorts prov så man kan se hur mkt skydd jag har kvar sen de två första sprutorna, så jag kanske inte behöver ta mer än en.

Det visste hon inte ens vad det innebar, men hon kollade upp det och sa att det stod att jag bara behöver ta en spruta. Lycka från min sida eftersom det innebär mindre att betala från min sida än vad jag räknat med!

Berättar för Mamsen(som kan this shit believe me) och hon dödar min lycka.

Jag måste ta ett sånt där test för att se hur mkt skydd jag har kvar, för det kanske inte räcker med bara en till spruta. Perkele!!


Blir så less på människor som e efter, som socialstyrelsen som blundade(eller även köpte) för sexförsäljningen av en tjej som är handikappad. GAAAHHH



kyss mej i rumpan



Salzburg Happy Hour:D saknar<3  

Av Mia - 5 maj 2010 22:19

Jag skrattar åt mig själv varje gång jag tänker på min blogg, för de senaste gångerna har jag antingen skrivit eller åtminstone tänkt att "nu fan ska ja ta tag i bloggandet igen!" YES! för det går ju verkligen så bra!

Haha.


Hur kommer det sig att varje gång man måste plugga så vill man göra allt det där man annars inte brukar göra!

Som städa,ut å promenera, eller som jag gör just nu: BLOGGA!

Varför ere så??

Brist på självdisiplin eller? :P Haha...låter som om jag prickade svaret direkt..


Salzburg va bra! (var bara två tre veckor sen jag kom hem nu men yeye ;)

Kan dansa lite salsa nu! De har ju sånna dära roliga klubbar där nere! Sånt som Hstad saknar! :O Stämningen fanns där!

Bland alla som lever där(förutom vissa undantag...endel var ju bara skumma) men även den turismklass som vi hälsade på och gjorde ett arbete med! :D

Så jävla kul!

billig öl också...eller nej, förlåt, billig Alkohol! :D

Nawwww jag vill tillbaks! Det var en av de vackraste städerna jag besökt faktiskt! Amen och punkt.


Idag har jag däremot fått se tre Havsörnar, Kronhjortar, Dovhjortar och Vincents dvs, Europas version av Bison Oxe :p

Alla dessa arter i det vilda! typ... vi besökte ett naturreservat! :-D wiho!

De hade hyrt en flottig buss för vår lilla klass också!

Bakre delen av bussen bestod av en soffa med ett bord i mitten! :D Yeah!

Nästa gång vill jag åka en sån igen! :P


Imorrn äre Artduggan som ska få mig å må dåligt för som vanligt har jag inte pluggat så värst mkt.

God damn!

:/

Måste reda ut det där asså.


Jaja

Jag tror på friheten jag lever i!

Lyssnar på Ted Gärdestad - Sol Vind och Vatten, :P


Hejdå!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards