What a Twist

Alla inlägg under april 2014

Av Mia - 22 april 2014 00:46


         


Har varit helt slut i skallen i princip hela dagen! Vem kunde ana att för mycket information kunde överhetta hjärnan xD Så idag, efter jag gjort slutprovet för repititionskursen inför Ma 2B så gick vi genom, vad som känns som, hela jäkla stan haha. Bra träningsvärk för rumpan! :D

 

Den här veckan sticker jag till stugan! Är antagligen sista möjligheten att åka dit på ett bra tag eftersom jag kommer sätta igång med Matte 2b nästa vecka, och snart börjar jag ju på mitt nya jobb :D :D 

Ska ta med mig målargrejer, utöver matteboken, också så jag kan få spotta ur mig en lite konst innan jag får abstinensbesvär haha :P

 

Har också fixat mig lite nytt meditationsmaterial också! Så ska få testa på lite meditationsövningar som ingår i ett program av Christie Marie Sheldon som heter Love and Above. Spännande! 

Av Mia - 20 april 2014 19:25

Spoiler för i princip hela Breaking Bad serien, så ni vet...



Asså, näe... finner inga ord. Jag behöver inte ens se klippet, räcker med att jag bara hör vad som sägs och jag är fast i Breaking Bad bubblan igen. Emotional shitstorm. Haha har jag blivit påverkad av serien kanske? xD

Av Mia - 20 april 2014 11:51

God morgon!



Ekologisk schampoo-tvål + äppelcidervinäger + vatten = underbart och glatt hår :D Wiiie


Frukost: havregrynsgröt med aprikosmarmelad, varför äter jag nästan aldrig aprikoser?? Gott ju. ^^



Gud vad jag drömt mycket inatt! Drömmer alltid Monty Python liknande drömmar haha, men inatt var det mer ett riktigt fantasy äventyr som jag ärligt tror man skulle kunna göra en djävulskt bra film på xD Haha. Det var allt från slott till prinsar och kungliga familjer till människor med speciella förmågor, vänner, familj, sommarstugan... tror banne mig farmor och mormor var med också, och säkert massa djur som kunde tala eller göra andra underliga grejer (som vanligt). Alla var glada. Det var så jäkla spännande, för självklart var det ju några badguys också som jag visste hur jag skulle överlista efter lite om och men och en spännande miljö. Förutom sommarstugan tror jag den utspelade sig på ett stort piratskepp(?? eller bara ett stort trä-skepp höhö) och under vattnet och i någon häftig skog och jag vaknade upp med en känsla av att jag har klarat av, eller uträttat något.

 

Borde nog plugga så mycket som jag gjorde igår varje dag haha. Både Roman och jag spenderade i princip hela dagen inomhus trots det fina vädret. Han hade sin Filosofi och jag hade min Matte. Fast det räckte med att han ställde en diskuterande fråga inom sitt ämne och så var jag fast i filosofin också xD 

Så hela dagen bestod av att lösa allt från trigonometriska- och vanliga geometriska uppgifter inom matten till vilka skillnader och likheter Platon och Berkley har i sina filosofiska teorier och hur det kan sättas in i det verkliga livet, vad är verkligheten så som vi uppfattar den? Haha asså, när jag krashade i sängen klockan tolv på natten, så var det som att stiga ur en karusell som bara snurrat runt runt runt hela dagen (och jag älskar alla slags åkattraktioner) och den här drömmen var mitt undermedvetnas sätt att belöna mig samtidigt som all information jag tagit in under dagen bearbetades! Jag älskar att drömma :D

 

 


Men! Vi lyckades ta oss ut strax innan solen gick ner iaf! Det var ju ett riktigt vårväder ute! Så vi köpe glass och gick till Karlslunds parken och fortsatte diskutera livet haha. xD

 

 

     

 Alla bilder är tagna av Roman, och trädet är nog ett nytt motiv jag vill måla antingen med akvarell eller akryl :D


 

Idag är det att skriva prov och öva som gäller, men vi ska även släpa ut våra arslen innan solen börjar gå ner så man kan njuta av den nya värmen också! 

Av Mia - 18 april 2014 09:41

Idag, äntligen, är det dags att korka upp flaskjäveln som stått och läskat mig i kylen i flera månader!! (Har varit påväg att öppna den så många gånger så nu jädrar haha)

Har sparat en flaska mousserande rosévin till ett extra extra speciellt tillfälle nämligen. Ett sånt speciellt tillfälle skulle kunna vara att jag... låt oss säga har fått ett motherf*cking jobb till exempel!!

 

Så efter att vi handlat mat och jag läst mina matteuppgifter för dagen och städat lite så ska jag bara göra det jag tycker är roligt; måla med ett glas mousserande på garanterat mindre än en armlängds avstånd, och drömma om allt vi kan göra nu när vi båda kommer att ha en inkomst! Lycka!

 

Idag, idag ska jag måla världen i gult.

Av Mia - 17 april 2014 18:05

Nu när jag ändå är igång med att spotta ut inlägg efter inlägg:


 

En liten kvällskladd från stugan!

Helt underbart när man målar utan några intentioner!

Började med några streck (ögonbrynet) och sen bara spann det vidare utan att jag hade nån aning om vart det var påväg! Love it!

Av Mia - 17 april 2014 17:33

Har haft en riktigt ihärdig huvudvärk de senaste dagarna! Så igår när Roman och jag besökte en New Age butik i Helsingborg för att kolla på rökelser så köpte jag mig två stenar för en billig peng! En slipad ametyst och en krackelerad och färgad berskristall.   (Ja, Mia über glad haha)


Ametysten ska bl.a vara bra mot huvudvärk och migrän, samt underlätta om man har svårt att somna!

Kröp ner i sängen ovanligt tidigt igår just för jag var helt slut i skallen, hehe, och la ametysten på pannan, mellan ögonbrynen där huvudvärken kändes som mest. Förutom att det är så jäkla gött att bara trycka på den punkten när man har spänningar i huvudet så kändes det ändå som om stenen hjälpte. :)

Har alltid fascinerats av stenar och kristaller och deras energier! Sen är de ju också så himla fina! :)

   



Sen så har det ju varit fullmåne också! Och en solförmörkelse (för månen), samt att man har kunnat se Mars strax norr om månen! (Kanske inte så konstigt att jag haft en huvudvärk med stora bokstäver hah) :D Så himla häftigt att kunna se en annan planet med blotta ögat! En planet som vi snart kommer kunna besöka och bosätta oss på dessutom! All fantasi bara flödar med möjligheter när jag tänker på det! Haha och Mass Effect nörden i mig sätter också igång såklart... xD


 

Av Mia - 17 april 2014 17:31


~~

   

  Vart lite kvalitetstid på sommarstugan föregående helg!
Haha det jag saknar mest från den tiden man bodde hemma med mamma, pappa och bror var våra gemensamma frukostar :D


Av Mia - 17 april 2014 17:04

Fick en super fin akvarellmålning av en 16 årig tös från Italien som var på besök hos min pojkväns familj! Hon har världens talang och kommer bli en riktigt duktig konstnär :D Blev så glad!


 

So just because I know you'll try and read my blog without understanding anything haha; Thank you again Noemi!  :D your painting's gonna end up in a nice frame on one of my walls here at home ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards