What a Twist

Alla inlägg under februari 2010

Av Mia - 25 februari 2010 22:28

jag börjar skriva ett inlägg om vad jag har haft för mig eller vad jag har i skallen för tillfället.... men det blir aldrig ngt mer än att jag bara börjar på inlägget, sen tappar jag lusten och tar bort allt jag skrivit. Var är min brinnande skrivarglöd jag en gång hade???? :O jag saknar den :(

Förresten så har mamma kommit hem på sin sista permission nu :) Istället för att ta med en massa grejer som hon har i sitt lilla "hem" där nere, som hennes chefer uppmanade alla där borta att göra, så hon slipper ta med allt på en gång när hon väl ska lämna kosovo för sista gången, så valde hon att proppa sin gröna väska full med sprit istället, way the go mamsen!    Lr vad man nu säger....

Så när jag sitter där vid bordet bakis och förjävlig med bara hänsyn till mitt egna liv så ploppar hon upp flaska efter flaska på bordet och är jätte glad. Det var hemskt för mig :(


Hade Pyjamasparty med Emilia och Magda igår! Mar åkte till sin pojke istället så vi tre fick dricka upp våra två mousserade vinflaskor, öl och mer vin själva. Fast jag fick bara nöja mig med mousserat och öl.

oh oh oh !! måste tipsa om en sak, fyll en skål med champagne och klicka i en massa sorbét glass! Mumma;D

Va dock inte lika gott när Magda hällde i öl i skålen efter att  vinet va slut....såg mer ut som nudelsoppa, man bara väntade på att nudlarna skulle simma upp till ytan :P

Ahja vi gick till Kåren sen! Hamlade på efterfest hos utbytesstudenterna! Yes! Äntligen har jag fattat vart dom håller till! Har alltid antagit att dom försvinner till något mystiskt och hemligt ställe efter skolan som typ kloakerna lr nått....men detta hemliga ställe e tydligen bara ett gammalt ålderdomshem.


Jaja de va la kul men blev segt i slutet av olika anledningar! :P



Sen när har mamma börjat kolla på OS? Måste va de där nere i Kosovo..... hon har ju till å me lyckats få pappa att kolla på de nu.....Sen när liksom?!

öjöjöj....

Ska kolla på Greys och må bra nu!


(Fan va jag fick igång skrivarglöden!:O WOHO!)

Av Mia - 15 februari 2010 00:35

Smsade precis bruursan min å frågade om han har lust att käka kvällsmat. Fick precis ett svar med texte hmm...ok.

Som det ser ut nu så är jag strax påväg ner för trappan för att ta mig en söt liten god å saftig kiwi.

Har min limegröna lilla kiwisked som jag måste använda!

Kanske tar foto på den nån dag...

Inte för att jag är så engagerad i bloggen längre, men man vet ju aldrig.

Tror fan jag hör rörelser utanför mitt rum!

en storebror på ingång!


Hejsvejs!

Av Mia - 12 februari 2010 17:33

Jag är hungrig, som i: magen äter upp mig inifrån hungrig!

Men få inte panik! Om en halvtimma har jag mat i magen, kokt torsk, ris, ärtor å morötter och vitsås.... För det är så lång tid det tar! Mmmm :D


Är uttråkad också förresten, smsade Marjan innan men tror inte hon förstod hinten när jag skrev att jag sitter och har tråkigt här tio meter bort ifrån henne.

Eller så förstod hon.... :o

I vilket fall som helst så ska jag terra henne sen efter maten genom att ringa hem till henne :D ska bli jätte kul :D


Ska ladda ner avsnitt 4 i Greys Anatomi säsong 1. Ska se aaaalla från början :D

Har ju sätt typ fyra avsnitt från varje säsong... lika bra att ta tag i allvaret nu liksom.

Av Mia - 10 februari 2010 23:08

Daaamn de va länge sen jag skrev...eller ens kikade förbi här!

Måste säga att jag inte har saknat bloggen alls, not a bit :P

Har haft annat viktigt för mig!

Gjort saker som att fundera över mitt liv, pillat mig i naveln tusen gånger, spelat xbox, varit i skolan (faktiskt..hah), lekt med mina kompisar och Roman...ni skulle sett våra sandslott! Pappa var så stolt över oss!

Jag driver.


Imorgon däremot, då fan får jag lägga manken till...måste baka en kladdkaka och läsa tre kapitel i en bok på nätet...hemsidan däremot verkar vara 135 miljoner år gammal eftersom det inte går att bläddra framåt, bara bakåt, måste betyda att jag är för modern för den?

Jaja....jag och Emilush har gjort en deal, på det här sättet kommer kladdkakan in i bilden, om jag bakar en till henne...så får jag en jätte god kaka från Chile! :-D

Justeja, ska mäta mina fötter också...Mamma ska skaffa ett par dojjs till mig från Kosovo som tål vatten och bra i terräng...vi ska till stugan en sväng när hon kommer hem på sin andra permiss, måste vara beredd på vildlivet där uppe :o

Ta reda på hur mkt jag få jobba i sommar kan också vara en bra idé... så jag vet hur mkt pengar jag kan få ihop till Australien =)

Pappa har däremot satt ett ultimatum. *Stor fet tung suck(ni vet hur det låter)*

Om jag läser klart nästa hösttermin och jag & Roman sticker till Australien efter det istället för nu i augusti, så bjussar han på tio tusen... hade tänkt låna det av han och mammsen egentligen... Och det kommer fortfarande bli att jag lånar, tänker inte va kvar i skolan ett halvår extra än nödvändigt. Visst är det bra med en kandidatexamen, men Naeee....är inte sugen.

Gonatt! Kanske skriver nån vacker dag igen =)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards