What a Twist

Alla inlägg under mars 2014

Av Mia - 30 mars 2014 22:37

 

 

Älskar att testa på att måla av andra duktiga konstnärers verk! Det finns nästan inget bättre sätt att lära sig nya metoder och tillvägagångssätt. (Förutom att träna träna träna haha)

Av Mia - 28 mars 2014 21:40


I wish I could stop finding
poems inside of you,
that every time I put pen to paper,
your face will stop burning my eyelids
in a searing sort of shame. 
Maybe one day I’ll look
at you and see a person,
instead of an entire galaxy
of stories and syllables
threaded with endless possibilities 
we never tried to explore.

 

"That’s your problem.
You think every thing is beautiful.
You find rivers in my veins and 
pick flowers from my spine. 
You’re ruining people that way,
creating something they could never be, 
trying to immortalize them in ink.
You’re setting yourself up for disappointment.”

 

But what if that’s the 
only way they’ll stay?

 

I’m not sorry.

- Emily Palermo, My Fault

 

 

 

 

 

Hade egentligen tänkt lägga upp bilder på mina flingor (haha ja, jag vet... too sad), men som tur var har jag hittat en till inspirationskälla på tumblr som jag kunde dela med mig av! (http://starredsoul.tumblr.com/)

Hon är så fantastiskt duktig på att uttrycka många tankar och känslor som man har inom sig.

Av Mia - 25 mars 2014 17:46

 

Snart färdig! Tror jag iaf! Känns som om det kan läggas till nya detaljer hela tiden höhö.

Och det är så kul att se vilka framsteg jag själv gör! Hur jag känner att jag blir bättre och bättre på att måla och rita! :D Woho!

Av Mia - 23 mars 2014 23:57

Min hjärna är officiellt rotmos. Utan bitar.


Har varit själv hemma idag! Röjde lite grann, gick ut på promenad, plockade lite vårblommor (haha märks att jag flyttat till en stad där jag inte känner någon), gjorde kesoplättar, lyssnade på skön musik, tänkte måla, startade datorn för att kolla på lite inspirationsbilder.... gick in på facebook istället. Facebook= svart hål, fastnade på olika sidor, klickade mig vidare på olika artiklar... på tung jävla engelska... slutade med att jag satt med google translate och wikipedia och slog upp ord... trillade in på andra artiklar som handlade om olika begrepp och ord jag kollat upp haha. Så jäkla mycket fakta... eller snarare information. Handlade om allt från psychoaucustics (bara läsa en artikel som förklarar det begreppet var sjukt) till att man lyckats börja översätta lertavlor från det sumeriska riket som existerade typ runt 3000 f.kr Det är ifrån deras kultur uppfinningar som bl.a hjulet härstammar från (om jag förstått det rätt) etc. 


Skönt att jag iaf fick kladdat en liten teckning nu innan det är dags att kravera i sängen till Hobbit 2 ^^,



Tjipp!

Bas

Av Mia - 17 mars 2014 00:21

Lyssnar på låten goodbye med Apparat och Soak&Skin, som också spelas i ett väldigt avgörande ögonblick i Breaking Bad serien... gahhh, får typ gåshud när jag hör den!  

 


Så, som alltid när jag hör sjukt bra musik så kickar kreativiteten igång hehe...

Här är en sneakpeak på "dagens" kvällskladd ^^


  

Försöker komma underfund med hur jag ska färglägga den bara... Höhö. Såatteeeh... lite cash så jag kan köpa mig lite färgglada tuschpennor, tack? :D

Av Mia - 15 mars 2014 11:38

Hm, så, eftersom jag tydligen bara kan dela videoklipp från youtube här, så finns det en länk till vice's sida ni MÅSTE se!!

http://www.vice.com/shorties/we-got-twenty-british-strangers-who-arent-models-to-kiss-each-other?utm_source=vicetwitterus


Allt jag har att säga som kommentar är:


Ohmigoood! Så gulligt :D *klappar händerna och flinar hur fånigt som helst* 


Hahah

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards