What a Twist

Alla inlägg under april 2011

Av Mia - 25 april 2011 12:27
Go kväll!

Vill ta tillbaks det jag skrev i förra inlägget om att min cykel e bättre än Romans.
Bara så ni vet!

Sen kan jag ju tillägga att vi har fått det mycket mer hemtrevligt här i tältet! Vi har nämligen fått låna en lampa från campingen!
Jippi! :D

Det är faktiskt otroligt bra kundservice på den här campingen, så alla ni som vill campa i Port Douglas; Ta in på Dougies!

Idag har vi nog tjänat lite mer än 200 dollar efter skatt btw :D whehe. Mycket bra början på veckan!

Imorgon eller på onsdag så ska vi säga upp vårat internet! Vi har betalat för Maj månad, och that's it. Ska ringa från Skype så vi kan spela in samtalet också hehe, ifall det skulle bli något krångel.
Litar inte riktigt på företag nu för tiden :P

Lustiga grannar vi har här på campingen...de lyssnade först på Katy Perrys låt I kissed a girl non stop i en timme, å nu har de bytt till joddlar musik.
Att de försöker klappa å sjunga med är ju bara ännu mer underhållning xD

Annars så har dagen varit bra, jobbat och cyklat är vad dagen har bjudit på!
 
Tack för mig.
Av Mia - 22 april 2011 11:04


JAG VILL HEM :(
Pratade precis med mamma, pappa, brorsan, farmor å mormor....alla e på stugan å firar påsk!
Å tydligen så är allt så jädra vackert och vårigt där uppe nu :( Å självklart så spelade de plump
igår kväll :( Tusan!
Imorse när jag låg och halvsov så drömde jag att jag låg i min säng i mitt gamla rum hemma...
som jag aldrig, aldrig kommer få ha igen :( snyft.

Borta bra men hemma bäst :)


Meeen, får trösta mig med att vi tjänar möe me pengar nu under påskhelgen på jobbet! 

Sitter och funderar på om man kanske ska ta å boka sig en campervan innan de tar slut, så vi kan njuta av öst-kusten senare :D

Fasen, måste väcka min älskling och slå våra kloka huvuden ihop!


Hmm... Justeja! Imorrn får jag inte glömma å ta me mig kameran till jobbet! Ska ta å fota lite granna!
Ska ta kort på SeaTemples fina golfbana....på deras coola rum... det här e ju ett minne för livet :P


Sen kan det ju fakiskt vara lite kul om man kunde få lite mer bilder på våran camping och resten av Port Douglas!


Verkar som om det inte blir någon mini utgång ikväll.. Vi skulle träffat Emma och hennes kompis inne i
stan, köpa några drinkar och hoppas på att vinna 5000 dollar, precis som äldre människor som spelar bingo!
(Välkommen till vuxen livet :D)

Men, det är röd dag idag så allt verkar va stängt :S Nästa gång ;)


Men herregud! Höll ju på att glömma! Vi har ju köpt varsin cykel också! (min e bättre än Romans höhö)
Känns jätte gött! Köpt varsin kudde också, börjar snart bli som hemma här! Hade ju inte suttit fel med en lampa också..


Nu ska jag göra mig själv glad genom att pussa på Roman och sen räkna ut hur mycket vi tjänat den här veckan..so far! :D


hihi.




Ciao.

Av Mia - 18 april 2011 14:25
 
Tjenis!
Så, det som har hänt är att vi spontant bokade och flög
upp till Cairns på ett kort varsel på bara en dag!
Haha, äkta backpacker här va ;D

Just nu sitter jag i vårat tält på en campingplats/vandrarhem som heter Dougies,
fast enligt dem så är detta en backpacker resort! Å ja kan hålla me om de!
Pool finns, hängmattor hänger lite överallt,
stor byggnad med bar(billigaste priserna i stan :D), biljard, dart,
stort stort stoooort kök med allt inkluderat(i Lorne fanns det kök men vi fick köpa egna tallrikar, stekpanna osv),
gigantisk kyl också :P
Allt är väldigt mysigt då alla byggnader är omringade av tropiska buskar
och ända sättet att komma från ett ställe till ett annat är genom deras
träplankstigar :P
Okej, lyckades inte riktigt beskriva det på ett så bra sätt som jag tänkt,
men någon vacker dag då vi inte har begränsat med internet så kommer det komma
upp lite bilder ;)

Schysst personal också! Gratis skjyttelbuss mellan Cairns och Port Douglas
vissa dagar i veckan, vanlig buss kostar runt 30 dollar annars :O En liten
butik har de också....med en massa goa flingor :D Nom nom! :D
Port Douglas är för övrigt såååå mycket bättre än Lorne, två gånger så stort
och med massa mysiga caféer, restauranger, butiker, härlig strand med varmt
vatten, sen så finns det en jädra massa lyxresorter här, jag tror att påvägen
till centrum från vårt hostel så finns det bara resorter på båda sidorna av vägen...
å de e inte små! :D Mantra, som vi jobbade på i Lorne, finns här också....fast det
finns ungefär 5 sorters Mantra här...wtf! Kommer aldrig bli kvitt dom :P

Nämnde jag att de e varmt å gött här också? :P 
Haha, vi ska bli bruna!! Försöka i allafall, för just nu så ska vi jobba 6 dagar i veckan....
Och varje dag under påsken! Vilket innebär: $45/timmen...istället för $15/timmen.
Rätt bra skillnad va :D Money money money!
Vi ska nog hyra en campervan snart! Har hittat ett bra kap men vi måste va snabba för
högsäsongen börjar väldigt snart :P

Förresten! Angående vårt jobb.... Om ni googlar Seatemple Port Douglas så får ni se
vad det är för rum/lägenheter/villor/Studior som vi städar :O Så jäääädra fina rum
och en sån jäääädra fin resort som vi jobbar på! Sinnesjukt! Som på film! Fast hade
ju varit ännu bättre om vi hade bott där och varit på semester haha. :D

Vi ska kanske köpa varsin cykel här på tal om något annat :) Tittade först på en
tandemcykel, hade ju vart super fräckt! Men det var för dyrt :( Så om cykelhandlarn nu har fått in cyklarna som han lovat i flera dagar så kommer vi förhoppningsvis köpa varsin egen cykel imörrn!
Håll tummarna för oss ;)

Ha de fint!







Av Mia - 13 april 2011 10:57

Måste skriva nu när känslan är fräsh!

Imorgon lämnar vi Lorne! Det hade vi inte en aning om imorse när vi vaknade kan jag säga ! 


Skickade mail till AHS i Port Douglas imorse nästan direkt som vi vaknat, någon timme senare ringer de upp oss, och ja...vi har jobb redan nästa vecka!

Ringde flygbolaget strax efter och bokade resa, bokade camping i Port Douglas, och sen satt vi där...på våran säng och började sakta men säkert inse att vi lämnar den här lilla staden om mindre än 24 timmar!! :D :D Nu känner jag mig som en riktig backpacker haha.

Visserligen mindre lön än vad det är här, men där kommer vi också få jobba minst fyra dagar i veckan...här jobbar vi knappt någonting per vecka, de ringde oss imorse för att berätta att de tog bort oss från schemat för imorgon för det fanns inte tillräckligt me jobb. Men vet ni vad? Vi kunde inte bry oss mindre, för vi åker imorgon :D Wohooooo!!!!


Nu måste vi packa vidare!

Hej hopp!

Av Mia - 7 april 2011 12:41

Note: Tänkte bara varna för negativ text :P



Drama drama drama, finns överallt. Vi kommer aldrig undvika det hehe.

Drama i Sverige, drama i Sydney, drama i Lorne på Mantras personalboende. What the h*** :P

Nu blir vi hotade av hotell managern att om det inte blir renare här så måste alla betala hyra, som de också ska höja med nästan två hundra svenska kronor. För vissa betalar hyra och vissa betalar inte hyra och städar istället. Roman och jag betalar inte hyra eftersom att vi städar. Och vi städar banne mig bra, städar "köket" varannan dag, jag städar tjejernas toalett minst en gång i veckan och ser till så att det är rent och att allt finns nästan varje dag. Likförbannat så är det folk som skitar ner direkt efter, och vilka får skiten...jo, vi som städar. Men nu har det gått så långt att vi har fått en sista varning, till mångas chock som inte vetat något alls. Fast i för sig, förra månaden fick vi också en sista varning, som då istället var att vi skulle bli utslängda. Men men, så tröttsamt. Tråkigt att bara få negativ respons där man bor och även på jobbet då våra kära supervisors e lika otrevliga som vanligt. Idag när jag sa godmorgon tittade en utav dem inte ens på mig. De lurar oss på pengar också. BLÄ. Tacksamt, när man försökt anstränga sig för att göra ett bra jobb så snabbt som möjligt men ändå få höra att man e dålig samtidigt som annat folk får beröm mitt framför näsan på oss för att vara super duktiga, när de jobbat i samma takt som oss med samma resultat...och det vet vi att de har eftersom vi jobbat me dem just den dagen.



Nae..Australiensare, när det kommer till buisness, så är det svårt att lita på dem... :O


Meeeen!! Skitsamma! Vi ska sticka om tre, snart två, veckor och det ska bli SUPER SKÖNT! :D


Det var också jätte gött å få komma iväg i tisdes till Twelve Apostles! Leo, en kille från restaurangen, hängde me också! Roman tyckte inte att det var så jätte speciellt, men jag tyckte faktiskt att det var en fin upplevelse. Fast alla aggresiva turister dödade känslan lite hehe :P Var nästan rädd att få en käftsmäll när man gick förbi folk som fotade. :P

Men nu kan vi säga att vi har gjort the Great Ocean Road ivarjefall ;) Vilket är perfekt för jag hittade en cool sticker som jag vill sätta på min resväska, som säger just "I've done the Great Ocean Road" :D wihiii !



           

Av Mia - 5 april 2011 01:39

Tjena! Nu, tjugo i tio på morgonen så väntar jag på att Roman ska gå upp så vi kan gå ner till AHS kontoret och be om kopior på varenda time sheet som vi skrivit, och samt fråga vart vår första lönespecifikation har tagit vägen för den har vi inte fått. Vi ska nämligen dubbelkolla alla timmar vi jobbat, för de saknas lite timmar från varenda dag som vi jobbat nu den senaste löneperioden. Man börjar ju undra, med tanke på att det saknas timmar från väldigt många, vareeenda gång. De glömde åtta timmar från en av fransmännens lön förra gången. Åtta timmar e nästan två arbetsdagar :O Vill få detta överstökat så vi kan njuta av vår heldagsutflykt ;D Idag ska vi nämligen till....TWELVE APOSTLES :D För er som inte riktigt vet vad de är så är det enorma sten/berg(?) pelare en bit utanförkusten. Fast dom är inte tolv längre, några har ramlat ihop...tror det finns ungefär fyra kvar :P hehe.Nu ska jag sluta blogga och istället lyssna på när Roman när han ringer V Club, vårt förra gym. De har tagit extra pengar från honom och nu e de helt plötsligt väldigt svårt å få tag på dem :P haha.Nä, nu ska vi ha en bra dag! Ni med ;)Hejdå! :)

Av Mia - 3 april 2011 08:04

God morgon på er! Här är klockan fyra! 

Idag har vi verkligen inte gjort mycket. Vaknade typ elva, gick ner till staffroom och käkade den frukost som blev över från gästernas frukostbuffe. Inte bra frukost för mig, min mage är inte van vid bönor, bacon, hashbrowns, svamp å pankakor! Den vill ha mackor med olika pålägg och flingor eller gröt till! :P Fast gratis är gott ;)


Sen gick vi upp på vårt rum igen, somnar om, haha. Jag vaknar och känner att något måste man ju få gjort så jag gick ut på "stan" och kikade lite! Kom tillbaks med lite smått, som trekantsmackor(det har vi inte käkat sen Sverige!), en 24K guld tvål som inte kostade en förmögenhet men jag har lovat mig själv att köpa en :D, köpte lite topps också...känns skönt nu så här efteråt kan jag ju säga, känns som om jag har varit döv innan och nu fått tillbaks hörseln höhö :D


Vi har hunnit käka personal lunch också! Rostbiff med pommes å sallad. Helt ok för bara 5 dollar. Hade ju egentligen hoppats på deras pasta carbonara, men det fanns inte idag :(


Så efter det så gick vi upp till rummet igen! Roman sover igen och jag blir trött av att se honom sova. Måste göra något innan vi båda två har deckat! :P De är ju fortfarande dag haha!


Gud va tråkigt det måste vara att läsa mitt inlägg, haha, men min poäng är att det har verkligen inte hänt mycket idag :P


Börjar jobba om två timmar dock!


Nästa vecka ska vi kanske åka Great Ocean Road! Har för mig att vi inte jobbar så mycket så då är det lika bra å passa på :)


Nu ska jag nog titta på nån film eller så.


Ciao!

Av Mia - 2 april 2011 08:44

Ouff, idag e en lång dag....längtar tills jag kan slänga mig i sängen å sova!

Både Roman å jag har jobbat i hosuekeeping i minst 6 timmar var, just nu så jobbar Roman som Porter och gör ärenden åt gäster och receptionen bl.a Jag själv börjar i restaurangen om typ tio minuter, ska hjälpa till på en konferens. Tur att det bara är 100 gäster å inte 300. Hoppas jag kan sluta hyffsat tidigt idag... Imorgon ska vi båda jobba i restaurangen nämligen.


Jobb jobb jobb..... Världen kretsar runt jobb och pengar.

Så tröttsamt!

Har redan börjat söka jobb i Sverige, och vi är inte i närheten av att åka hem än! Tror inte jag ska studera något...vet ju inte till vad :(


Tuffa tider detta :P

Nu måste jag göra mig i ordning!


Om någon som läser detta åker till Lorne, Australien så måste de äta på Bottle of Milk! Goaste Pommesen och cheesehamburgarna någonsin! Muma :D


Tjipp!


11:42 Svensk tid.

Så! Jag slutade exakt två timmar efter att jag började!

Det var bara 40 konferens gäster, och efter att alla fått huvudrätt och efterätt så var det faktiskt inte så mycket mer att göra :P Hehe. Jag är faktiskt väldigt glad för det! Hade jag jobbat längre hade jag missat ett trevligt samtal från min mormor! :-D Hon ska skaffa skype! Modern mormor jag har va ;)

...och nu så chattar jag med mamma och pappa på skype, saknas bara brorsan hehe :p

Men jag vill verkligen fylla på vårt skypekonto så jag kan ringa till min farmor också! 


Nu så slutar Roman för idag! :D Wiii!


Inatt så ändrar de till vintertid här i AUS. Så vi ska dra tillbaka en timme :)


dags å göra annat nu!

Hejdå!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards