What a Twist

Alla inlägg under november 2012

Av Mia - 29 november 2012 12:47

Skulle kunna leva på tonfisk mackor!! Så jäkla gott!!


Gick bra på träningen igår btw! Nu börjar det kännas att det drar ihop sig inför Graderingen! Som jag ska fixa ;)

Haha Emilia och jag blev dock kallade för kattungar av tränaren. Det är nämligen viktigt att vara agressiv i Krav Magan, så man ska ju låta och svära osv. Men jag har så jävla svårt att bli arg på kommando asså haha. Så tillslut gjorde vi en övning där den ena fick slå mot den andres huvud med handmitsar. Den som blev anfallen skulle kura ihop sig och skydda huvudet med armar och händer, sen skulle den som attackerade sluta, när denne kände för det, och hålla upp mitsarna för att den andra skulle slå några slag, aggressivt . Varpå tränarens kommentar va: Bra, för i vanliga fall är ni två som kattungar. :P Den övningen underlättade för att kunna visa lite ilska faktiskt :P


Oj, nu jäklar får jag skynda mig! Ska köra till jobbet om 30 minuter, måste hinna göra lunch innan dess!


Ciaoooooooooooo

Av Mia - 28 november 2012 16:30

Pizza.


Och kl 19.00 blir det kompensation med lite träning!



Av Mia - 27 november 2012 15:35

Då har man anmält sig till Marknadsföringstentan. GUD VA ROLIGT!!!! (haha not)

Fast gött å få det överstökat ;)


Law of Attraction: Jag har redan klarat tentan ;) Tack så möe!


Då ska man bara fortsätta plugga då...höhö.


Ähh, så..jaha. Stukade tummen, I think, igår på träningen. Höll på att justera hur jag höll en stor mits när en annan la av en sidospark mot mitsen, så tummen min böjde sig nästan på ett onaturligt sett. Hehe. Den är hel i varjefall! Det är huvudsaken! Fast, det är ju min högertumme jag pratar om...så det är inte så roligt att rita just nu :( 


Är back in Halmstad efter helgen förresten!

Har haft det mykcket trevligt i Landskrona med Älsklingen :) Vi har hängt på Väla(as usual), gjort super god mat (potatismos, fiskpinnar, morötter, lax :D) och super äcklig mat (seafood mix..smakade för mycket salt), tittat på filmer och träffat hans mamma och bror :D En trevlig helg indeed.

Skulle egentligen åkt tillbaks till Halmstad redan i Lördags,är ju träning då med...meeeen, den planen ändrade sig ^^. Sen skulle jag egentligen åkt hem i Söndags, meeeen så blåste det och regnade så mycket att jag tyckte måndag morgon (läs:06:30) lät bättre. Inte för att det blåste eller regnade mindre... men det var det värt! :D




17 dagar kvar tills vi åker upp till Stockholm och hämtar mamma! :)

 

 

 

 

Ciao!  

Av Mia - 24 november 2012 19:02

 

Pluggar inför Marknadsföringstentan... Faktiskt lite småintressant :o Vilket jag aldrig trodde jag skulle säga.

 

Berättade förresten aldrig hur det var på stugan förra helgen!  Det var super mysigt! Gött å komma bort från verkligheten faktiskt! Och träffa lite släkt är absolut aldrig fel ;) Fast...haha, såhär såg det ut när vi skulle lämna stugan.. (vilket resulterade i att vi blev typ 1 timme sen till Faster min höhö)

     

 

 

Ps. Så nu behöver du inte få en hjärtattack nästa gång du kommer upp till stugan mamma, för nu vet du vad du har att vänta dig höhö :D


Av Mia - 23 november 2012 12:03

För att inte bli allt för ledsen över att man inte får se SHM så försöker jag hålla tankarna på annat håll, som till exempel Twilight...Haha, läste en recension...misstänker att han som skrivit recensionen inte är ett stort fan av filmen/filmerna,

http://www.svt.se/kultur/film/som-att-dra-ut-en-kniv-ur-ett-djupt-sar 

Han har en poäng :P


Nu ska Älskling och jag göra pasta med...tonfisk maybe? Det har tagit nästan två år innan jag kunnat äta det igen! Blev nååågot trött på pasta med tonfisk efter att ha ätit det i princip varje dag i typ tre månder.


             

Lite mer bilder från  Riga, passar på nu när jag är hos Roman..han har alla bilder :)

Av Mia - 22 november 2012 13:24

Hallå alla!

Underbar dag idag. Det har slutat regna iaf xD


Ska snart iväg å jobba 4 timmar, på ett ställe jag inte varit på sen i somras, spännande!

Fast jag ser mer fram emot tills efter jag slutat, sticker till Landskrona och mitt hjärta då :)

Han ska få hjälpa mig med datorn också hehe. Ska nog ta bort Windows 8 och alla de här jädra reklamprogrammen som är instalerade. Ska testa Windows egna antivirus program också...har hört att det ska va bra??


Annars så känns det gött i kroppen idag! Lite sådär lagom med träningsvärk så man sitter ju och sträcker lite extra på sig höhö! Dock inga blåmärken... 

Anyways! Vi går igenom allt man behöver kunna inför graderingen den 10e December! (Yes, jag ska gradera moi :P) Så igår vart det försvar mot olika strypningar, olika slag och sparktekniker, och jag fick lära mig försvar mot en ny headlock teknik(kallar man det för teknik?? Eller variant? Eller..öö teknik blir bra, ni förstår vad jag menar)...Hihi! :D


Kan någon komma och packa åt mig?? Är inte mycket jag ska ha med mig jag sväääär.


Av Mia - 21 november 2012 17:53

Gött med über känslig musplatta... behövde knappt nudda den för att den skulle skicka iväg ett meddelande jag typ inte var färdig med på facebook :p


Dags att raka benen då...ikväll blire träning! Sist gång var i måndes förra veckan så nu jävlarr! :D


Har förresten spelat klart Assassins creed 3....finally. Men asså....jag är besviken :( Vadå dumt slut liksom. Jobbigt, nu kommer jag hänga upp mig på detta i några dagar haha.

  



Av Mia - 20 november 2012 01:31

Ååååååå va häääärligt!! Skriver från min NYA dator! Köpte den i ondags! Eller, Roman köpte den åt mig, fast medmina pengar höhö :D

Lyckan är nästan total! Var ju typ en mikromillimeter ifrån att kasta min tidigare dator i väggen och sen ut genom fönstret och sen binda fast den i ett snöre kopplat till bilen och köra till tippen så den kunde skrapas riktigt ordentligt mot asfalten efter bilen. Tihi. 

Bara priset som jag vill klaga på :P Känns ju i plånboken hehe.

Men nu behöver jag i varjefall inte skrolla hundra gånger åt alla håll för att kunna få ett helhetsintryck av en enda bild!


Ville bara inviga min nya precious lite så här snabbt på natten innan det är sängdags! Får skriva mer imorgon :)


Ciaoooooooooooo!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards