What a Twist

Alla inlägg under juli 2013

Av Mia - 29 juli 2013 11:18

Jaha här sitter jag då, på statsbiblan och pluggar. Måste säga att det är otroligt gött å sitta här! Ända sen jag började på medborgarskolan och tog tag i resterande ämnen sen Högskolan så har jag upptäckt min nya favoritplats: Biblan. Underbart. Massvis med böcker, konstigt folk, goda chokladbollar och ett gött lugn.... för att inte tala om utrymmet (hade egentligen velat skriva space, kommer inte på något svenskt ord som riktigt passar till hur jag menar haha)! Öppet, ljust och ingen klaustrofobikänsla! Lättare att koncentrera sig här än hemma, yup.


Nähe..så imorse var jag på jakt efter kanelgifflar.... gick till pressbyrån, hade en intressant konversation om äldre och deras livsupplevelser med han i kassan haha, sen gick jag till olika småkiosker på stan, tillslut gav jag upp.... fast hade ändå en liiiiten känsla av att jag skulle gå till Östras och kolla.... et voila! Där hade de deras egna gifflar, lycka - jajjemen! Så nu kan jag fokusera på det jag borde göra just nu, istället för att sitta här och ordbajsa! :D


Har förresten inte hunnit rita, som jag skrev i senaste inlägget.... Fick besök av mitt hjärta senare på dagen så fick skynda mig att sticka ut å träna och sånt innan han kom :P Och vi gjorde världens bästa rabarberpaj med smuldeg! Mhm ;) Haha för det är mer intressant å läsa om än säg, något annat. Ähh... Nu ska jag tröcka i mig en giffel och fortsätta plugga!


Haj!


 

Av Mia - 27 juli 2013 11:13

   

Testat mina nya akvarellpennor som Panduro reade ut för några veckor sen! Och nu ska jag försöka ge mig på något jag velat prova jätte länge: Att måla en ansikte, och försöka fånga lite liv i bilden så det inte bara blir en typiskt platt framifrån- eller profilbild.... Efter att jag borstat tänderna och allt sånt där som hör till "morgon"rutiner! 

 

Tjipp!

Av Mia - 25 juli 2013 15:37

Shit va dagarna går fort! Snart är ju sommarn över, snart skriver jag tenta, snart flyttar vi till Norge... Daaamn, på riktigt!


Haha jaja nu när den här nya realisationen sjunkit in så kanske jag kan slänga upp nån bild från i helgen! Körde en Bag-in-Box runda med Jocke, sen vart det krogen något sådär spontant.... Inge festkläder, knappt nått smink, och ja helt oförberedd.... förhoppningsvis hade jag rakat armhålorna iaf haha (bra koll jag vet...). Men det är så det ska va! Det blir alltid roligast när det blir spontant. Livets visdomsord. Så är det bara.


 

     

Som sagt, fan vilken rolig dag/kväll! Men låg i fosterställning hela dagen efteråt och när jag väl skulle förflytta mig någonstans såg jag ut som Quasimodo i egen hög person haha, välförtjänat.


Regnet som kom idag var helt ok btw. Gräsmattam höll ju på att bli gul :P 

Okeeeej då, slänger väll upp en till bild! Tagen igårkväll, Grötvik. Helt underbart. När sånna här sommarkvällar dyker upp älskar jag Sverige av hela mitt hjärta.  

 


Av Mia - 13 juli 2013 22:11

Så, igår vart det After Beach, sen tåget ner till Landskrona där jag slängdes in i Landskrona karnivalen! Inte helt jäkla illa asså! Haha fast kvällens chock var nog när vi såg slutet av Emilush's uppträdande när publiken lyckats tjata till sig låten Hela Landskrona hatar polisen, alla sjunger med och pekar fuck you. Som utomstående kunde jag bara stå å gapa haha. Måste sett ut som ett fån, men wtf liksom?! Visst, då när de gjorde låten för hundra år sen så var det väl mer seriöst än nu... nu antar jag att det bara är en grej....hoppas det iaf! Kunde dock inte varit kul å vara i polisernas ställe i det partytältet ändå :P


Annars har veckan varit naajs! Käkat jordgubbar som en idiot, kört ett Yoga pass (och även efter den här gången så undrade jag varför jag inte börjar med det så som jag började med KM-träningen... älskar verkligen yoga!) som resulterade i träningsvärk dagen efter. Räknade jag faktiskt inte med :P


Nåja.... Har varit i Malmö idag med älsklingen! Är inte så mkt för den staden egentligen men Västra Hamnen är redigt najs! Skulle man flytta det området till typ... någon annanstans, haha, så hade det varit kanoners! 


Hm, ville egentligen bara kika förbi här, ni vet... låta orden trilla ur gapet... meddela att jag lever... och allt det där. Nu ska jag återgå till min vuxenvälling och Deviantart för inspiration! :D


 En inte alltför missnöjd Mia på afterbeachen i fredes! Och min hatt, fan vad jag älskar min hatt! Den är lika stor del utav mig nu som min högerhand, vilket jag inte kan leva utan. Just sayin.

Av Mia - 5 juli 2013 01:11

Nu orkar jag fan inte hålla på mer! Haha

 

Är så jäkla trött så jag vill inte ens dricka upp min Oboy (som ni kan skymta uppe till vänster på bilden:P), å då äre illa! Haha

Har varit sjuuukt trött hela dagen, somnade rakt av på biblan när jag satt och pluggade idag xD

 

Men, måste säga att jag faktiskt är rätt så nöjd med hur teckningen blivit so far! :D

 

Hm, jaja...gonatt på er! Nu ska jag sova som en gris, hoppas att ni också gör det!

 

En liten snabb update: (Bara för att jag inte kan låta bli)

 

Av Mia - 2 juli 2013 14:50

"Always go with the choice that scares you the most. Take the road that has more curves, because these are the choices that are going to require the most of you. Never stop challenging yourself."

 

 

 

Ska ge mig ut på promenad! Ska gå åtminstone 5km, Nu har det gått alltför lång tid sen jag tränade sist! xD

Av Mia - 1 juli 2013 12:08

Har varit i Landskrona sen i onsdes kväll. Älsklingen var med i en bilolycka, men klarade sig med ett sår på huvudet och en hjärnskakning som tur är, kunde varit mycket värre. Så jag har varit tvungen att ta hand om kraken, stackars mig ;)   

Nåja, åker ev. tillbaks till Hstad ikväll, beroende på hur mycket bättre han mår! En liten del utav mig hoppas att han inte mår mycket bättre, jag vill ju stanna :P Jag vill inte tillbaks till medborgarskolan och allt sånt där, jag vill vara här, hemma.


Vi har iaf planerat lite mer inför Norge nu! Snart lämnar vi Sverige och fortsätter med våra liv! Ska bli så jäkla härligt, för just nu sitter jag och slår huvudet i väggen, frustrationen av att stå å trampa på samma ställe är olidlig så nu jäklar!


Just breathe.


Nej nu ska jag göra lunch, sen ska jag baka! Har köpt lite jordgubbar och mandelspån så vi får se vad som kan bli utav detta! 


Vilket liv man har. "Jag ska baka".... tänk att kunna skriva "Jag ska hoppa bungyjump." 

Haha jaja, idag är en såndär dag. Ska hålla mig gömd under en sten tills humöret är bättre och mina tankar har lugnat sig.


    

i Frankrike

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards