What a Twist

Alla inlägg under maj 2013

Av Mia - 28 maj 2013 22:28

Jag som inte kan låta bli måste ju rita och kladda överallt, på viktiga papper, mindre viktiga papper(räkningar dvs. haha) etc., och nu på min fot. Precis som ett barn. Men alltså, i mina ögon, så blev det lite fräckt faktiskt haha. Vad gör man inte annars såhär på kvällen liksom? :P


    



Reverie: /rev-uh-ree/ (n). 1. A state of being pleasantly lost in one’s thoughts; a daydream. 

 

 

Gonatt!

Av Mia - 27 maj 2013 14:16

Tycker det är helt underbart att titta på videoklipp om hur utvecklingen går framåt! Såg precis detta snabba klippet om benproteser


Hm, och där ringde folktandvården för att prata om mina visdomständer samt andra lösningar som finns för att räta upp mina snea tänder, blev lite tagen på sängen faktiskt. Hade helt glömt bort att de lovat återkomma till mig med svar angående detta... Var ju hos dom för drygt en månad sen ändå :P Så nu vart jag positivt överraskad! Höhö



Nä okej, nu måste jag göra mig i ordning för jobb!

Ciao

Av Mia - 22 maj 2013 15:56

Någon annan som hört talas om Zach Sobiech? Det är tungt när världen förlorar sådana ljus- och inspirationskällor som den här killen. Men de lämnar definitivt världen lite ljusare jämfört med hur den var innan de kom hit :)


   

Av Mia - 21 maj 2013 21:06

 

Började dra några sträck på baksidan av en blankett som egentligen borde ha skickats till försäkringskassan hehe, och detta blev resultatet:P Några småskisser! Shit va länge sen jag gjorde sånna här filurer! Saknat det!


Nåja, idag blev jag äntligen färdig med mina kompletteringsuppgifter till en kurs från Högskolan! GÖTT MOS! Så jävla skönt det känns att ha det gjort!

Och så gick jag på min allra första akvarellektion idag! Var super kul! Fick några lätta övningar så jag kunde få testa på vissa tekniker etc. - Mia lycklig! :D


Okej så gissa vad jag ska göra nu?

Svar: Måla? Oh yesssss :D

Av Mia - 19 maj 2013 23:37

Wow vilken talang och inspiration!



Helgen har varit bra härlig förresten!

Hoppade av tåget i Hbg i Fredes, Roman och jag såg Star Trek into darkness på bio, inte i 3D höhö. Tycker att 3D är så jäkla överskattat, och jag får ändå ofta huvudvärk av att försöka hitta fokuspunkten på skärmen hela tiden :P

För att inte tala om att vädret var helt jäkla fantastiskt! Vi strosade runt bland Hbgs gator läääänge efter att bion var slut, det var en sån härlig stämning ute, folk överallt som grillade och spelade basket vid stranden, uteserveringarna var proppfulla med folk, underbart helt enkelt! Hbg är ju en himla mysig stad asså :)

I Lördes så stack vi ner till Malmö och grillade i Folkets park med lite kompisar! Tog en öl på nån uteservering och sen tillbaks till parken vid niotiden för att glo på Eurovision! Också super grym stämning! Danskar, tyskar, svenskar, engelsmän var där. Och alla lika patriotiska och glada när deras egna lands bidrag skulle uppträda :D Fast det bästa va när det var Sveriges tur höhö, alla stod upp och hoppad och sjöng (Läs: Vrålade haha) med. :P

Vi stack hem till Landskrona efter det så det vart ändå ett lugnt avslut :) Och idag så sov Roman och jag som grisar typ 60% av dagen hehe, när vi inte sov så var vi och hälsade på hans mamma och sen handlade vi lite käk innan jag fick ta mig tillbaks till Hstad igen!


Gonatt!

Av Mia - 14 maj 2013 20:41

Det slog mig precis att det börjar dra ihop sig till gradering! Hehe sjukt vad tiden har gått snabbt! Å ja som skulle åkt till Norge å hittat jobb nu i våras xD Aja nu äre ju bara att tuta å köra och med lite tur så blir man en P2a  om några veckor! 

Förhoppningsvis så är graderingen innan jag sticker till Frankrike iaf! Vilket ska bli jäääääääääääkligt underbart btw ;D Höhö





Jobb imorrn, så nu ska jag låta kreativiteten flöda innan jag måste sova! :D


Haj!

Av Mia - 10 maj 2013 15:29

Det är en viss vuxen känsla att vara själv hemma i några dagar och märka att man faktiskt inte är lika mörkrädd längre! Haha är nog fasen änna på tiden....


Och det är ju fredag så självklart glodde jag på det senaste Vampire Diaries avsnittet så fort jag kom hem från medborgarskolan och stan höhö... och nu så här i efterhand så undrar jag varför det är helt jävla omöjligt å lägga band på sig själv. Hade ju varit perfekt att avstå från VD i typ två tre månader, då skulle man ju ha sket möe avsnitt man kan se direkt istället för att få lida 6 dagar i veckan :P


Idag kommer min älskliiiiiiiing!!!!!! :D 

Och imorrn äre bröllopp i U-a som gäller! 


Hmm, tror att mitt nagellack torkat, så ska försöka ta mig ut på en joggingtur =) Utan att säga alltför mycket så äre jäkligt gött å ha kommit igång med träningen igen :P



 


Av Mia - 8 maj 2013 21:45

 

Gahh, varför har butiker lägre priser på kläder när man inte borde shoppa...?! Jaja snygga kläder äre i varjefall å de sitter bra me, som tur är :D


Nej nu måste jag slänga mig i badkaret! Har vart ute å joggat, kört ett lite KM inspirerat träningspass här hemma efter det också :)


Märker en sån otrolig skillnad på när man har ätit och druckit ordentligt innan ett träningspass jämfört med när man inte gjort det. Sist gång jag var ute och joggade fick jag varva joggning med promenad för att inte kravera på plats haha, då hade jag slarvat med vatten dagen innan och även under dagen, och så krängde jag en macka i all hast typ en halvtimme innan jag stack iväg å tränade för jag inte hade hunnit käka någon lunch :P Hmmm.

Idag orkade jag jogga hela slingan utan problem och även köra på som en galning här hemma med styrketräning :D

Feels GooOOooOd.


I'll go so high my feet wont touch the ground

Macklemore- Wing$ 


:D

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards