What a Twist

Alla inlägg under november 2011

Av Mia - 30 november 2011 13:47

Haha William Shatner e ju underbar!

Han har verkligen ändrat min uppfattning om han nu på senare år :P tyckte inte om han innan hehe.

Har kollat på youtube klipp efter youtube klipp i en timme nu :P


Idag har ja vart på HFABs arbetsförmedlingsbuss! Hehe, lite schysst, annorlunda arbetsförmedling så att säga...han som jobbar där verkar va bra mycket mer engagerad i sitt arbete än själva Arbetsförmedlingen!

Så om bara hotmail kan tänka sig att funka igen så ska ja slänga iväg ett mail till han me min CV :)

Kanske kan man få sig ett heltids jobb eller dylikt?


Skrev på fb för ett antal timmar sen att jag ska ta å baka lussebullar, men ja saknade kvarg å mjölk... så gick till Ica me brorsan, "råkade" gå inom Umai sushibar å strax efter satt vi hemma i köket igen och tryckte i oss sushi! Det e ju så jäkla underbart gott! ;)

Tanken är nu iaf att jag ska ta å baka lussebullar!  Eller nae, fel, det heter Saffransbullar med vanilj det jag ska göra :)

Lär nog bli gott!


Ska bara orka göra'ett också... E ordentligt trött nu efter maten heheh.


Hm..jaha ja...


Nä, de va la inget mer å skriva om idag tror jag?

Eller ja....Roman å jag har börjat planera att kanske sticka till Norge till våren för att tjäna snabba pengar! Om man skulle få tag på ett kanonbra jobb, kan va ett skit jobb, men bara man får bra betalt(väldigt bra betalt) så kan vi göra det! Har ju tänkt att bara va där i några månader å sen isånna fall sticka till Kanada eller Nya zealand direkt efter! Låter la bra?!

:-D


Okej, giv mig energi! Nu ska här bakas!


Ciao!

Av Mia - 22 november 2011 17:23

YESS!! Jag Fixade det!

Blev så chockad när resultatet kom upp i grön text "Godkänd"!!

Kändes som att det gick åt helvete när ja satt där å klickade i svaren på datorn.

Wohoo!!

Ska köra till jobbet imorrn!

Ska köra till Älsklingen nästa gång jag ska dit! (Om ja har råd till bensin haha)

Ska köra nästan överaaaallt :D


Fick lönen från Kalles igår också! :-D


Idag är en väldigt bra dag ;)


Hittade en liten Kantarell när Emilia å ja va ute å vandra på Galgberget innan... Hmm?

Vi har halvmogna jordgubbar i trädgården me... och pappa berättade att Koltrasten sjöng sin vårsång härom dagen.. Haha vad händer??

Världen kommer gå under?

Haha

Äsh! Det spelar ingen roll för ja har tatt körkortet nuu!! ;)

Slipper ja släpa me mig passet också :)



Ville bara berätta om min lycka :P


Hej hej!


Av Mia - 21 november 2011 00:58

Åhh, ja e nått så sjukt trött just nu! Förstår egentligen inte ens varför jag skriver ett inlägg nu...

Eller jo...det gör jag...jag har tråkigt och vill ha något å göra hehe.


hmm..jaha.. Jag skrev aldrig teoriprovet i måndes! De har ju haft datorhaveri eller vad det nu var, så alla prov blev inställda. Men har fått en ny tid! Tisdag, i övermorgon! Snart! :) Kul kul!


Ahh...trötthet!!!


Jobbade i torsdes, fredes å i lördes! Jäj!

Pengar rullar in, ja kan köpa vad ja vill, det går bra nu.

Haha.

Appropå pengar...ska ringa till mitt pensions företag i Australien nu i veckan, och Express Taxback som fixade med min å Romans skatteåterbäring när vi kom tillbaks tillSverige. Roman har nämligen pratat med dom, å det är någon som tagit ut hans pensions pengar (bara några hundra dollar men ändå). Då ringde han till Express Taxback för att fråga när han får pengarna, å de visste inte någonting....så vi misstänker att de försöker lura oss igen (Express Tax) som  de gjorde me våra skattepengar. BLÄ BAJS va frustrerande.

Sen ska ja ringa till Kalles(butik i Landskrona), har jobbat extra där två gånger...för några månader sen...har fortfarande inte fått betalt. Skulle fått pengarna förra veckan, men ja...så ska ringa till dom nu i veckan igen.

Varför har vi människor pengar? Vaf*n gör de för nytta egentligen? >.<


Jag har köpt mig två par skor för 18 kronor förresten! Värda 800 kr!

Skopunkten vet ni ;)

Hade ett presentkort på 400 kr, sen hitta ja ett till där det var 61 spenn kvar. Skopunkten har ju även erbjudandet köp två par skor å få ena paret för halva priset, å sen när ja kommer dit har de även klubberbjudande med 20% rabatt för medlemmar. Lättade upp mitt humör något nu när jag skrev detta hehe. 


Ska nog borsta tänderna nu...kl e ju två på natten nästan!


Natti natti hörrni!

Av Mia - 10 november 2011 12:07

Hejdu hejdu!


Gud så fint väder det är ute! Då finns det bara en sak å göra ;)

Ut å gå! Gå till Ica för å hämta ett litet paket! Hihih älskar paket :D

Har beställt en hårvårds serie från Goldwell...tror i alla fall att det är Goldwell... Hmm...det här minnet asså :)


Jaja, sen äre in till gymmet! Ska skriva in mig på Fitness Xpress! Var hundra år sen jag tränade nu! Börjar få hängrumpa å gäddhäng här va haha.


Hmm sen då?

Damsuga lite? Måla lite? Har inte suttit med akryl färger å kladdat på jätte länge nu! Fast måste läsa lite teori först... Ska ha teoriprov #2 på måndag, då jädrar ska jag fixa det! Uppkörningen är redan klappat och klart. Ska bli skönt med körkort! Då ska jag köra till jobbet! Köra till Landskrona! Köra överallt! :-D Förutom till Ica...då kan man faktiskt gå... haha. Kan egentligen gå till jobbet också, men det är så jäkla mörkt när man slutar så då äre inge trevligt å gå hem, framför allt när man kommer ut till baksidan av butiken när man ska hem...ingen belysningen och avskärmat från allmänheten, perfekt för övergrepp haha.


Nehepp, jaha. Skulle egentligen jobbat i går och nu på fredag. Men tjejen jag ersätter(som blev uppsagt av olika anledningar) ville helt plötsligt jobba de sista dagarna på jobbet som hon har kvar...dvs den här veckan. Hon jobbade inte förra veckan så chefen antog att hon inte skulle jobba denna veckan heller. Men ja, ändrade planer ble det. Så jag stannade i Landskrona tills i går(skulle egentligen åkt hem i tisdes) så jag fick lite extra kvalitets tid med min älskling :)

Men så självklart ringde de från jobbet igår och frågade om jag kunde jobba ändå, för tösen jag ersätter jobbade inte ändå. Typiskt hehe:P Men tur va det att de inte frågade om jag ville jobba för att det saknades folk, utan mer ifall jag ville gå vid sidan om för att lära mig mer om hur det funkar där. Så katastrof blev det inte i alla fall. :P


Förresten! Har glömt å nämna det att jag hade min första arbetsdag förra fredagen, å jobbade lördagen också!..Bara så ni vet;) Höhö.


 

Ville bara ha något att skriva om haha! Så detta var la det mest intressanta i mitt liv för den här veckan!

Annars har Roman å jag vart på Väla å Ikea! Blivit peppade till att vilja jobba ännu mer! Så mycket fint det finns!

Jag har lekt med Natty också :D Tagit massa höstbilder! :D Som jag inte kan sno från fb...attans, jaja, ska be Natty skicka dem på skype sen.

Nej nu ska jag ha skönsång här hemma med Shakira och Amy MacDonald innan ja beger mig ut i denstora vida världen!


Ha en bra dag!


(Update)Här e lite höstbilder då :)

 

 Resultatet efter 15 försöket hehe.

 Tanken var att vi skulle lite "diskret" ta kort på huset i bakgrunden för det var så jäkla snyggt :P

   

 Försökte modellera litegrann...gick la sådär kanske.. haha. 

   

Av Mia - 2 november 2011 09:26

Åhh hej å hå!

Ligger i sängen, har dragit mig för att gå upp ien timme nu hehe...så jäkla skönt!

Åh! Jag ska käka mannagrynsgröt till frukost idag! Nu blev det så mycket enklare att gå upp haha!

Köpte äppelmos igår me :)


Aja, ja kuggade teorin igår..saknade 4 poäng... lite surt med tanke på att 99% av alla felsvarade frågor var slarvfel :/

Imorrn äre dags för Förarprovet, det ska jag klara! Teorin kostar ju ändå bara 220 kr haha, uppkörningen däremot...700spenn! Ska ja låna körskolans bil på det också så får man lägga till ytterligare 850 kr...

*Inte tänka så!*


Ska gå upp nu :P

Lika bra :P


Har körlektion lite senare! Efter det äre playtime med Emilia som gäller! Kanske kan få me na till stan höhö :)


Ha en bra dag gott folk!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards