What a Twist

Alla inlägg under juli 2011

Av Mia - 30 juli 2011 20:01

Herregud,

Ny serie att titta på.

Måste varna er, de som gjort filmen är inte blyga :P


Tänkte göra äppelkaka nu mellan avsnitten, kanske borde duscha också...


Har tränat idag! Vart ute i en timme å motionerade! Varvade power walk, jogging, springa och gå :P Samt lite styrke träning på de!

Känner mig super duktig! :) Kanske kan tona lite muskler på den här kroppen ändå!?



Tack å hej, för mig! För denna gången =)


Ps. Det blev inget Nissan besök idag :( Får hoppas på näst nästa helg!

Av Mia - 30 juli 2011 12:47

Funderar å funderar... Ska jag beställa en extern hårddisk i svart? Eller ska jag vänta tills den blåa versionen blir tillgänglig i butik? Känns som om det dock kommer att ta en evighet :/

Skulle behöva en sån extern sak, rätt så snart.

Det börjar bli lite trångt här på datorn :(


Jaja, ni får hålla tummarna för mig idag förresten!

Om jag har tur så kommer halmstadsborna kunna se mig, Emilia å annat folk flyta omkring på Nissan å njuta av sommarn me nåe gått å dricka ;D

Fast då måste ja köpa mig en båt! Eller aa...nått uppblåsbart i varjefall =)


Fasen så kul det hade varit!

Sen kan ni även få hålla tummarna för att Roman kommer ikväll :D Han vill inte berätta hur han gör, för då blir det ju ingen överraskning :P hehe

Hm hm hm...


nä...

Ska torka mig och återgå till köksbordet där mina mjukost mackor väntar :D

Av Mia - 29 juli 2011 14:04

Åhh, tittar på Assassins creed trailers om å om igen! Så jädra bra! Speciellt den nya.

Haha.


Jag tror att alla har en liten nörd i sig :)


Längtar tills November då Revelations kommer ut i butikerna!!

Kommer vara okontaktbar i en vecka då kan jag lova!

Har redan suttit och nördat mig med the Brotherhood nu i några dagar. Hihi :D


Dock så har jag bestämt att idag ska jag inte sitta id Xboxen och spela. Jag får inte!

Blir ju helt koko i bollen och det kommer la sluta med att jag också börjar springa å hoppa omkring bland hustaken, och slänga mig i höstackar för att gömma mig från folk. Man får ju inte bli upptäckt!


Haha herregud.


Så istället för xboxen så ska jag göra detta:

  • Posta brev till trafikstyrelsen, övningskörnings tillstånd ni vet ;) (done!)
  • Tvätta
  • Handla mat!
  • Handla Sushi ingredienser
  • Promenera/jogga å lite styrke träning
  • städa?

Man kan ju inte vara för hurtig heller, så om det skulle gå överstyr så måste jag nog kompensera med lite Assassins creed ändå. Det är ju för mitt eget bästa.


Hoppas att Roman kommer hit å överraskar mig idag :D (Då kommer jag inte spela). Ska nog baka en kaka å locka med! Haha evil plan.


Men ha det så bra gott folk så hörs vi!


Tjipp!

Av Mia - 21 juli 2011 13:26

Hej hopp!


Vill rekomendera filmen Insidious.

Såg den igår med Emilia, hennes pojkvän och några av deras vänner, efter en kalas god middag. Nästan alla var nära att lägga ett innehåll i brallan haha.

De är nog den bästa skräckfilmen jag sett på läänge.


Tråkigt bara att jag nu är åter tillbaks till ålder 5 igen och sover med lampan tänd.

Undrar hur länge det kommer vara den här gången hehe.


Så idag ska jag lite spontant åka till Landskrona! Ska nämligen provjobba i en liten butik som heter Kalles, ska jobba som Kallskänka.

Spännande!

Tråkigt att det ligger i Landskrona bara :P


Å hoppas att jag inte behöver börja jobba fören efter sommarn! Det är så mycket ja vill göra i sommar :P


Nåja...hmm...jaha..ja.

Ska nog packa lite, vänta på att mina nytvättade kläder ska torka lite, fixa synintyg å sen leka me Emilia :)


TVn kallar!


Hejsvejs!




Av Mia - 17 juli 2011 23:49

Jaha, hemma i Halmstad igen. Tatt mig ett gls rosé, ett glas rött å en white russian....och jag känner mig som gegga. Näe...jobbigt! Hur ska jag överleva resten av sommarn?


Just nu så har vi gamla vänner till familjen på besök...kul kul!


I helgen träffade jag min kära vän Mille! Barndomsvän, ses typ en gång vart annat år, men aalltid lika trevligt ;) Tror jag har länkat hennes länge övergivna blogg nånstans här på sidan :P

Ps. Hon gör världens godaste hamburgre! Ds.


Imorrn äre möe som ska göras! Ska ringa min Australiensiska bank(innebär:Gå upp sex på morronen), skatteverket, fixa synintyg så jag kan skaffa mitt jädra övningskörnings tillstånd, planera körkort me skolan, fixa nått annat som e hemligt hm hm hmm haha ;P Å sen ska de bakas här hemma! Annanas paj? Blåbärs paj? Kladdkaka? När sommarn e över kommer inte magen sitta nära ryggraden kan jag lova! Så vidare jag inte sätter igång me träningen som det alltid verkar komma något i vägen för. Äsh, livet e bra underbart ändå! :)


Nä dags att sortera i ordning alla tusen bilder från Australien!

wish me luck!


Haaaaj!

Av Mia - 13 juli 2011 15:48













Vackra bilder från Landskrona

           


....Å mig!

 



Sushi kväll! Natty lärde mig hur man gör as-god sushi! :)


         

Av Mia - 13 juli 2011 14:53

Ååå sjunger med i musiken(för mig själv, i mitt psyke) till Romans spel på hans iPad, då han förgäves försöker klå mitt rekord! HAHA säger jag bara :D

När han väl lyckats  klå mitt rekord så ska ja klå hans igen! :D and the circle goes on and on!


Men lite creds till hans viljestyrka får han allt!


Höhö.


Jaja, nu är vi i Landskrona, för att landa på jorden igen.

Vi kom i tisdes förra veckan efter en trevlig helg tillsammans med Emilia och min familj i Hstad :D

De första dagarna här i Skåne lånade vi gästsängen hos Romans mamma. Vi var nämligen tvugna att städa hans lägenhet, efter de människor han hyrt ut den till, innan det gick att bo där igen:P

Ikea har vi också vart och strosat runt hos! Där tittade vi på stolar, för vi hade inga i lägenheten...Men vänta, vart faaan är våra bar stolar i skinn, värda 2000 kr styck?!

Ja...stulna, borta, inte kvar i varjefall.

Allt eftersom dagarna gick märkte vi fler saker som saknades, pluggen till badkaret, viss köksredskap, andra verktyg så som skruvmejseln och hammaren.

?

Vi är tomma på ord.


Men vi har kommit över den förlusten....bara för att råka ut för en ny, som hände igår.

Visserligen inget super viktigt då det bara var Romans fleece tröja som försvann haha. 

Vi var ute å sprang på en populär löparbana i en park här i närheten igårkväll, Roman lämnade sin fleece tröja i början av spåret som han brukar göra. en kvart senare när vi sprungit ett varv, så var den borta. Helt borta! Nästan fascinerande, vem vill ha Romans använda blåa, billiga fleece tröja? som för den delen låg på marken? :P



NU ÄR DET KRIG!!! Roman lyckades klå mitt rekord! Nu jädrar ska han få ! Haha.

Av Mia - 2 juli 2011 12:14

Jahopp, nu har ja faktiskt inte skrivit på väääldigt länge! Blev själv lite förvånad när jag märkte att sist jag skrev så hade vi precis kommit till Cairns! Känns som ett annat liv! :P


Anledningen till att jag inte skrivit mer va inte på grund av lat het som det brukar va, utan denna gången så ville jag inte skriva något för vi tänkte överraska folket här hemma i Sverige! :P Officiellt så skulle vi ju va hemma den första juli, igår. Men vi kom faktiskt hem till Sverige redan den 21 juni! :D Kommer aaaaldrig någonsin att glömma mina föräldrars miner när de såg mig stå hemma å vänta på dem när de kom hem från jobbet :P För att inte tala om Farmor och Mormors miner när vi kom upp till stugan över midsommar.. :D Höhö! 


Så den 17e Juni lämnade vi Australien! Då hade vi hunnit med, på lite mer än en vecka, att hyra en Jucy Campervan, segla i Whitsundays med en båt som heter Siska! Riktigt mysigt, men vädret var dåligt den andra dagen å ja va sjuk :( Kallt va de också! Tro't eller ej! Det fräcka var nog mest sanden på Whitehaven beach som vi besökte under första dagen av seglingsturen. Renaste och vitaste sanden i världen! Och sen när vi fortsatte resan så fick vi äntligen se Kängurus! Vi började tro att de bara va en myt då de tydligen skulle finnas överallt, men vi såg dem bara en gång:P Sen har vi även stannat till i bland annat Townsville, Brisbane å Newcastle innan vi anlände till Sydney den måndagen den 13e...


Vi skulle lämna in bilen den 14e så vi var ju tvugna att hitta nån gratisparkering så vi kunde sova nånstans...de enda stället vi kunde tänka på va Maddison street... där vi bodde i 3 månader utav 5 i Sydney. Jaja tänkte vi...de får la gå, så vi körde dit å kolla lite...men vi behövde inte parkera där utan det blev nån gata brevid istället! Kändes mycket bättre :P haha. Nej vi uppskattade inte tiden vi hade spenderat där tidigare :P


Nåja! Dagen efter gick vi in på W&T office å bärjade leta efter ett Hostel att stanna på tills vi skulle lämna landet tre nätter senare, det blev Nomads. internets priser var $15 per natt...men vi tänkte att vi går dit å bokar.. väl där säger den första receptionisten vi pratar me: $20. Sen blev hon osäker eftersom vi höjde på ögonbrynet å fråga varför, hehe. Då fick vi prata me en annan som istället sa $25 per natten. Då sa vi att jaja vi bokar på internet för $15 istället då... Lite bittert erbjöd hon sig att boka in oss på plats för internet priset istället. Bingo! :D Sen kan man ju nämna att man tydligen kan pruta på deras Forex banker också! Hah


Men som summan av kardemumman så spenderade vi 280 dagar exakt i Australien! Sen fyra underbara dagar i Hong Kong! Måste säga att Sydney e en piss i havet jämtfört med Hong Kong! Det finns så mycket att se å göra där! Sydney har ju bara Opera huset, harbour bridge, Bondi, men annars inget speciellt...inget riktigt kulturellt eller så. Även om Hong Kong är väldigt västerlandskt av sig så är det ändå en helt annan kultur! Å alla små öar å områden man kan besöka! Hur enkelt som helst om man köper sig ett Optucus kort för 150 dollar...typ 100 svenska kronor, vilket räcker lagom för 4 dagar! Då kan man åka med all kollektiv trafik :)

Billigt är det också! Käkade på jätte fina restauranger med super god mat där den dyraste rätten kostade 19 dollar! :P

För att inte tala om shoppingen! Vi lämnade Hong Kong med en System Kamera(Nikon D3100 Kit), en Kompakt kamera (Canon G12) och en Digital kamera (Canon S95) för sammanlagt ca 11000 dollar! Ungefär 3-4000 billgare än i Sverige. Faktiskt helt okej!

Sen gäller de att hitta de små shoppingcentrarna som är flera vångingar om man vill köpa kläder. Vi gick till ett på Argyle street i Mong Kok. Vi var bokstavligt talat de ända vita människorna där! Ångrar att jag inte köpte mig ett par Converse för $299... >.<


Ja...joo...dit ska vi igen! ;)


Men annars då? Det känns super konstigt men skönt på samma gång, att vara hemma! Men redan så har vi börjat planera vart vi ska åka nästa gång?! Kanada? Antarktis?...Antarktis e ja jätte pepp på! Haha, de e ju inte de allra vanligaste stället man väljer att åka å jobba på :P I sånna fall så skulle vi hjälpa till hos ett forsknings team, som till exempel laga mat, städa osv. Tror att man spenderar 3 månader i taget innan man åker tillbaka till New Zealand. Varför inte? :)


Nä, nu e Roman på väg hit! Måste damsuga, klä på mig, laga mat till han... hungrig som han e :P Ikväll ska vi in till Lilla Torg å se Edward uppträda me sitt band Edward and the Hayriders! Sen kanske, om Emilia å jag kan lyckas övertala Roman så ska vi spana in nån ny bar som öppnar där gamla Valentine var. :D


Tjipp å hojj!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards