What a Twist

Alla inlägg under december 2012

Av Mia - 29 december 2012 10:09

Yess! Idag sticker vi ner till Trelleborg, tar färjan över till Rostock å sen vidare mot Berlin! Kommer bli så jävla kul å fira nyår där! :D Ska bli super kul å träffa finskorna som vi lärde känna i Australien också! :D

På nyår ska vi på någon klubb som heter Kulturbrauerei (Tror jag??) med 15 dansgolv, 30 DJ's å en stor uteplats där man kan se fyrverkerierna :D 

Oj! Snap! Måste göra frukost! Har en del grejer att fixa innan vi beger oss till Malmö för å hämta upp Kasra å Magda!


Så Hej på er! Gott Nytt å allt det där ;)

   

Av Mia - 28 december 2012 15:32

Så då är julafton över! Va en alldeles lagom och trevlig jul, utan julklappar. Eller nåja, alla köpte 4 trisslotter var och så skrapade vi dem under dagens gång =) INGEN vann någon stor vinst. Snacka om besvikelse! Men vi kompenserade me lite sällskapsspel som yatzi, fia me knuff och galenpanna. Haha, det var första gången jag spelade galenpanna! Så jäkla roligt! Var inte lätt å klura ut att man var Bill Gates och Edward Cullen kan jag ju säga:P


Och i onsdes åkte vi ner till Landskrona med stopp på Bazar utförsäljning i flygstaden och Väla :D Hade värsta turen på Bazar! Hittade en jacka för 995 kr som jag ville ha, men när vi kom till kassan så slog dom in priserna manuelt och utan att titta på prislappen så slog hon in 299 kr för jackan.

700 kr i rabatt är ju aldrig fel asså :D

Upptäckte en dold kärlek för Zara och Mango också! Gud va snygga kläder de har! Vart ett par jeans, en t-shirt å ett sket snyggt party linne jag ska ha på nyår! Höhö :D


Jaha, i denna skrivande stund så sover Roman som en sten, funderar på om han har narkolepsi eller något... Kan ju inte vara mänskligt att sova så mycket som han gör. Samtidigt så hävdar han att det inte är mänskligt att inte sova så mycket som han gör haha. Dessa män....


Kanske ska åka till Kvantum å handla? Ikväll ska vi göra pankakor, och det ska bli blåbärspankakor! Så ere bara! Drömde innan julafton att det stod ett bord fyllt med olika stekpannor, olika pankaksmetar så jag kunde göra alla sorters pankakor :D ... och runt skålen med blåbärs-pankakssmeten skimrade det typ en gloria haha. Så nu jäklar ska jag göra blåbärspankakor!!

Jag tror vi alla har konstaterat att jag gillar pankakor :)


Ja, nej nu beger jag mig....oooch där vaknade Roman! Kan man hoppas på sällskap? :O


Hej!


Av Mia - 23 december 2012 15:22

"I wonder if the snow loves the trees and fields, that it kisses them so gently? And then it covers them up snug, you know, with a white quilt; and perhaps it says 'Go to sleep, darlings, till the summer comes again.'”
― Lewis Carroll, Alice's Adventures in Wonderland & Through the Looking-Glass

 

-------------------------------------------------------------------------------------


Städar och röjer. Ska försöka bli färdig innan Roman kommer, så man hinner slå in de enda paket jag köpt i år (förutom till Emiliush höhö) :D Ska nog måla också, om jag hinner... Känns super konstigt, har inte målat någon tavla sen i slutet av Oktober :S har inte haft ron i kroppen eller någon inspiration...


Här är två projekt jag inte riktigt e färdig med:)

      





Av Mia - 21 december 2012 14:49

Har precis snytit ut lite hjärna! :D


Så, eftersom jag saknar lite hjärnkapacitet för tillfället slänger jag upp lite bilder från Stockholm!


     

   


And that's that!

Tjipp! 



Av Mia - 19 december 2012 14:39

Åhh, blir helt j*vla galen! Har haft huvudvärk i flera dagar nu. Är jätte ljudkänslig, räcker att någon snyter sig intill mig och det blir värre.

Så efter jag skrivit det här inlägget sticker mamma och jag till Ica Maxi, där ska jag köpa nya hörselproppar då mina andra tog slut i Stockholm hehe. Bodde på Drottning Viktorias Örlogshem, som ligger vägg i vägg me  Wallmans salonger. Skit bra om man ska gå till Wallmans, mindre bra om man inte ska det. Gillade dock annars hotellet riktigt mycket! Ligger nära till det mesta!

Va första gången jag varit i Stockholm på "riktigt" också :P Helt okej stad faktiskt. Har svårt för 08a dialekten dock  haha :P

Vi såg The Hobbit som var skiiiit bra! Vill se den igen(och säkert även 100 gånger till), käkade ute på olika bra restauranger, å så såg vi Dirrty Dancing på Kina Teatern! Va nog där min Tinnitus fick fnatt. Volymen va sjukt hög, å lilla jag hade inte med sig hörselpropparna. Haha, är ju inte van all vid att behöva använda sånt så inte tänkte man på det för fem öre :P


Nu står nog mamma nere i Hallen och stampar med foten i golvet...hon vill vääääldigt gärna till Flygstaden för att köpa bok nr3 av Fifty Shades serien haha :P så det va en väldigt lyckad födelsedagspresent kan man säga;D

Tur för mig också, har sträckläst första boken på två dagari princip, så idag ska jag börja ta mig an andra boken :D Höhö!


Åh juste! Idag är sista träningspasset för Krav Magan! Känner inte för att gå, är ju helt väck i skallen, mer än vanligt, men vill träna ett sista pass med gruppen. Kommer nog inte fortsätta nästa termin, skit synd! Jäkligt bra stäming i gruppen och grymt bra träning! Men men, what to do what to do :P


Nääe ok, hejdå!

Av Mia - 11 december 2012 23:43

Haha, de tog lite bilder på graderingen igår, inte vackra! Men slänger upp två ändå :P Dom är typ "okej" haha. Om man någonsin kan se "okej" ut på en Krav Maga träning....?

Blir nån bild från Emilias å min julklappsbyte också :P Ska försöka ta en bild på det jag fick...om datorn vill gå me på att mata ut SD kortet någon dag, gärna i år =)


 

Jah! Så här kan det se ut :P  


Och detta fick Emilia av mig! Hahah vi har rätt barnslig humor :P

 


Update: och detta fick jag! :D Något mognare presenter men ähh, va tusan! ;)

 


Dags å nanna kudde...jobba imorrn. Jääj, pengar :)

Av Mia - 11 december 2012 12:21

Känner mig sliten :(

Gjorde gött å få sova till tolv idag :D Fast gick upp halv sju imorse och körde till Laholm med pappa, lämnade in ena bilen på lagning. Så vid nio gick jag å la mig med hörselproppar och en såndär grej man fäster för ögonen ni vet, haha vad tusan heter en sån?! Ahja, Skönt å få sova i varjefall! Tog ut mig som satan igår på Graderingen, och ja, jag klarade det! Så nu är man officiellt graderad till p1 i Krav Maga! :D De ni! Alla i gruppen klarade sig! Vi som bara graderade oss till P1 höll på från lite innan 18.00 till ca 21.30 med träning, och den sista en och en halvtimman var enormt hård, och man fick inte le/skratta, inte prata med varandra, bara köra på så seriöst och aggressivt man kunde, å en snabb klunk vatten fick vi dricka vid kanske hmm tre tillfällen? Inte undra på att man är helt finito idag haha! De andra höll på nån timme längre tror jag. Fyfan haha. Duktiga vi! :D


Är så kluven, vill jätte gärna fortsätta nästa termin, men ska ju försöka ta mig till Norge å jobba, tågluffa och Roman och jag ska flytta ihop(någonstans i detta land, eller något annat land?! :o), så det känns dumt å lägga 2000 kr som jag inte har på Krav Magan, även om jag så jävla gärna vill!! Gahhh. Ska köpa mig en Trisslott, hoppas på det bästa och kanske, kanske så vinner jag 100'000 kr/månaden i 25 år. Pretty Please? :D


Nä om man ska göra lunch..

Ska åka å leta skor med bror min lite senare, försöka hitta halsduk, vantar och mössa till mig själv också.

Ikväll blire lek med Emilia hoppas jag! :D Sista gången man ses innan hon sticker till Afrika. Helt värdelöst enligt mig, mycket roligare här i Sverige tycker jag! 


MAAAAT


Av Mia - 10 december 2012 11:02

Käkar frukost. Tonfiskmackor med ost och majonäs. Heaven. :D

Ska strax ta bussen in till stan, ska klippa mig... kanske hälsar på Emilia på Lagerhaus också! Ska passa på å höra om jag kan haka på dom när dom sticker till Krav Magan ikväll, det är ju trotsallt idag man ska försöka gradera sig :D Sssspännande! Å lite nervöst va :P

 


Var grymt kul igår kväll btw! Det gick dock lite överstyr när barnen (snarare fjortisarna) i oss fick komma fram :D Vet inte om jag vågar lägga upp bilderna på våra pepparkakor ens en gång haha. MEN, julklapparna kan jag nog fixa lite bilder på!....Senare :D

Nä om man ska ta och slänga på sig lite smink kanske? :


Bye

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards