What a Twist

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Mia - 14 oktober 2010 23:14

Ögonen grusar som tusan! Är sjukligt trött! Här är klockan kvart över åtta...fast jag gick upp för en timme sen när Roman skulle till jobbet... Dock så vaknade vi båda ytterligare en timme tidigare av vårat värdpars jävla (förlåt) armé av väckarklockor. Den ena är lite läskig också...där Han har spelat in ett samtal mellan han själv och en kompis...där han säger säger något i stil med "vet du vad du gör då? Du tar reda på vart dom bor, sen har du ihjäl de jävlarna!"


Super trevligt att vakna till det! :)


Blev lite mextra uppmuntrad att flytta utav det om jag ska va ärlig haha.

xD


Igår var bra! Blev verkligen pepp när jag var på W&T och fick reda på att jag ligger på deras number one prio lista till att få jobb! Höhö

Har fått erbjudande att jobba på ett varuhus där jag packar upp vattensports artiklar, som våtdräkter etc. Hade ju vart bra om man får rabatt haha :P


Jaja...efter W&T mötte jag upp Roman...käkade pizza hut mat! Seen var det bara att vänta 4 och en halv timme i stan...skulle titta på en lägenhet nämligen.... Tror inte vi var hemma i Redfern fören vid tolv på natten... men men, Jag har fått köpt mig mina första Australiensiska Frooty Loops! :D Världens godaste flingor! :D


Blev förresten taggad på en bild från FB idag... Hade helt glömt bort att jag faktiskt varit på Bondi och badat! Haha....Antagligen för att att den dagen var inte direkt sol och badar dag! Åtminstonde inte vid den tiden jag å Romi kom dit! Sega som vi är xD Ska försööööka ladda upp en bild!


 


Yes! Det gick! nu ska jag sova en liten snabbis!


Hej hej!

PS!

Av Mia - 14 oktober 2010 06:55

Jag har bakat appelmuffins! dom blev Delicious! :D


Ville bara beratta det...

Hade garna lagt upp en bild pa dom..men ja... internet.


Hej!

Av Mia - 14 oktober 2010 06:44

Sitter pa en av W&T's datorer nu...kanner mig super lycklig av att kunna surfa...och att det gar snabbt ocksa!

Kan ju saga att under den manaden som vi varit har har jag definitivt lart mig att uppskatta Sverige haha.

Men dom har faktiskt osthyvlar... inte bara pa ikea, utan i vanliga affarer ocksa! Fantastiskt!

Men sen ska man ju ha rad att kopa en ocksa...och en ost till sa man kan anvanda den :P


Igar blev det inget bloggande for min del, var riktigt deprimerad, irriterad och jag hade hemlangtan! PMS kanske?


Jaja... jag har fortfarande inget jobb, men snackade med personalen har och de har inte glomt bort mig...de kommer till och med ihag vem bade jag och roman ar...kan hans efternamn utan till ocksa.. inte illa... haha.

Men de har mig pa en lista sa de kommer ringa mig sa fort det kommer in lite nytt jobb, vilket de raknar med blir i nasta vecka!... Jag kan nog sta ut tills dess! Fast jag ska anda ut pa marknaden och leta :)

wish me luck!


Gick jatte bra nar jag gjorde mitt RSA ocksa! De gav mig ett hafte med all fakta jag behovde lasa...sen gick han igenom hela haftet och pekade ut vad som var svar till fragorna.

Lite skramd blir man dock av hur stranga de e har borta! 11'000 dollar i boter om man skulle raka servera en minder arig alkohol! :O


Ska ata nagot nu...funderar pa att hora av mig till tva finska toser vi lart kanna har! Trakigt att vara ensam :(


Hmm..nasta gang jag kommer hit ska jag ha med mig ett usb minne med bilder pa, sa kan jag ladda upp bilder harifran! Vad smart jag ar! :D


See yaa!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards