What a Twist

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Mia - 8 oktober 2013 16:52

Vilken dag! Och vilken helg!


För att börja med idag så har den varit helt perfekt!

Tog lite sovmorgon, käkade en god frukost (gröt med chiafrön, mandelolja, mormors äppelmos, knäckebröd med brieost och honung och en kopp med super gott te och självklart lite tända ljus! :D), och sen tog jag mig till medborgarskolan! De hade frågat om jag ville följa med på studiebesök på Fria målarskolan här i Hstad, så självklart ville jag det :D Och tjaa....dit ska jag lätt söka nästa vår, inget snack om saken! Man får en egen liten arbetshörna, man får prova på olika tekniker och allt möjligt! De går enbart efter de arbeten jag väljer att skicka in vid antagningen - dvs. inge betyg behövs, bara ett brinnande intresse och ett konstnärligt anlag! Ååååhhhh vad jag längtar :D CSN berättigat också (eller vad det heter haha). Och man får tillgång till lokalerna dygnet runt! Måla och pyssla hur mycket man vill! Utan att få dåligt samvete! Asså! Haaallåååå :D Haha, har en euforikänsla i hela kroppen just nu... ifall den som läser detta skulle ha missat det :P Efter det besöket tog vi en sväng in på Halmstad Konstmuseum, där de hade några japanskt-inspirerade utställningar och en massa annat smått och gott :D Kan nästan inte bli en bättre dag! :D

Så nu efteråt har jag en massa alternativ på hur dagen ska fortsätta: rensa bland mina flyttkartonger (okej om man bor i en egen lägenhet, men att ha 12 fulla flyttlådor och bara ha ett litet rum hemma e inte sunt :P), måla (:D:D), plugga... spela xbox haha. nä ja vet inte..baka? ehh, göra vad fan jag vill?? Jaa tack! :D


För att berätta lite snabbt om helgen då! Älskar ju att vara på stugan så jag behöver la inte förklara att det var toppen där? Men jag fick köra pappas lilla grollan för första gången! Haha, så medans han och Bosse höll på å riva tillbyggnaden på baksidan av huset så fraktade jag plankor och annat skräp till vår, nu kolossalt stora nyårsbrasa haha. Faktiskt rätt roligt å köra traktor! Roman retades lite och sa att jag är på god väg att bli en bonnaflicka :P En liten del av mig kan faktiskt tänka mig det... lala~


Roman och jag lekte lite med tanken att säga upp hans lägenhet, bygga en friggebod på stugan och plugga upp diverse betyg på distans därifrån :P Hehe får se om vi fortfarande tycker så när vintern kommer XD


Nä, som sagt: helgen och dagen har varit helt jävla underbar!



Haaaaj!



Hittade bilden på http://www.blueberrysprak.nu/design/ldm/utbildningar.asp

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards