What a Twist

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Mamma hemma på sin andra permision nu :)

Av Mia - 25 februari 2010 22:28

jag börjar skriva ett inlägg om vad jag har haft för mig eller vad jag har i skallen för tillfället.... men det blir aldrig ngt mer än att jag bara börjar på inlägget, sen tappar jag lusten och tar bort allt jag skrivit. Var är min brinnande skrivarglöd jag en gång hade???? :O jag saknar den :(

Förresten så har mamma kommit hem på sin sista permission nu :) Istället för att ta med en massa grejer som hon har i sitt lilla "hem" där nere, som hennes chefer uppmanade alla där borta att göra, så hon slipper ta med allt på en gång när hon väl ska lämna kosovo för sista gången, så valde hon att proppa sin gröna väska full med sprit istället, way the go mamsen!    Lr vad man nu säger....

Så när jag sitter där vid bordet bakis och förjävlig med bara hänsyn till mitt egna liv så ploppar hon upp flaska efter flaska på bordet och är jätte glad. Det var hemskt för mig :(


Hade Pyjamasparty med Emilia och Magda igår! Mar åkte till sin pojke istället så vi tre fick dricka upp våra två mousserade vinflaskor, öl och mer vin själva. Fast jag fick bara nöja mig med mousserat och öl.

oh oh oh !! måste tipsa om en sak, fyll en skål med champagne och klicka i en massa sorbét glass! Mumma;D

Va dock inte lika gott när Magda hällde i öl i skålen efter att  vinet va slut....såg mer ut som nudelsoppa, man bara väntade på att nudlarna skulle simma upp till ytan :P

Ahja vi gick till Kåren sen! Hamlade på efterfest hos utbytesstudenterna! Yes! Äntligen har jag fattat vart dom håller till! Har alltid antagit att dom försvinner till något mystiskt och hemligt ställe efter skolan som typ kloakerna lr nått....men detta hemliga ställe e tydligen bara ett gammalt ålderdomshem.


Jaja de va la kul men blev segt i slutet av olika anledningar! :P



Sen när har mamma börjat kolla på OS? Måste va de där nere i Kosovo..... hon har ju till å me lyckats få pappa att kolla på de nu.....Sen när liksom?!

öjöjöj....

Ska kolla på Greys och må bra nu!


(Fan va jag fick igång skrivarglöden!:O WOHO!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 januari 2022 23:56

Uppe i Norden, där bor jag och mina systrar Djupt inne i skogen möts vi upp för att leka och lyssna  till hinner från träden till visor om jorden till sagor om världen, så skriver vi ner dem och samlar på orden och tar med dem på färd ...

Av Mia - 28 juli 2014 12:28

På tal om utbildningar... Har varit så bestämd med det här Dietistprogrammet så det finns inte, har tänkt att jag nu banne mig har bestämt mig. Men självklart vart det ju inte så! Haha. Självklart.... xD   Har suttit och kikat på en annan utb...

Av Mia - 17 juli 2014 20:53

  Har äntligen köpt ingredienser och testat göra den där huskuren jag skrivit om! Det blev dock ingen geléaktig konsistens, som det stod i receptet att det skulle. Men det kanske har och göra med vilken honung man använder? Gott är det i alla fa...

Av Mia - 15 juli 2014 11:19

Jag tränade igår! Hör och häpna! Haha xD Tog ett 30 minuters pass vid lunch, bara ca 7 minuters uppvärming på en crosstrainer, sen körde jag ben, med lättare vikter än vad jag normalt brukar ha, lite armar och magövningar. Märktes att jag inte trän...

Av Mia - 12 juli 2014 23:11

Tröttnade på min gamla header, så testar att byta. Men, om jag får säga det själv, så lyckades jag faktiskt fånga en ganska bra bild på den här snoken!   Så ja, tills jag hittar en mer passande bild får den här duga :D       Kan ju till...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards