What a Twist

Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Mia - 24 juli 2008 18:07

Igår var ett helvete, seriöst. Hade lite ont i halsen i förrgår på kvällen... men på morgonen dagen efter... OMG jag kunde knappt prata! Hostade och det brann som satan i strupen. Var nära att gråta varje gång jag svalde. Fy jävlar asså, då ville jag bara dö ^^  Kände mig dizzy också...hade svårt att koncentrera mig eller fokusera ordentligt...men på förmiddan vare inte så hemskt så jobba kunde jag iaf Men på eftermiddagen när jag hade slutat satte de igång, köpte mig ett paket pepsid-duo mot halsbrännan också! Tänkte att de skulle hjälpa:) Tog en tablett...väntade lite, ingen skillnad alls...så krängde en tablett till, dum som man var :P

Efteråt läste jag innehållsförteckningen, stod klart och tydligt : Ta som max två tabletter per dag. Jag tog två på en timma ungefär :o

Läste även vilka biverkningar man kunde få, de vanligaste är huvudvärk. de mindre vanligaste är:

Illamående, Yrsel, Rapningar, Myrkrypningar, Smakförändringar, Diarré, Gasbildning, Muntorrhet, Uppsvälld mage, Oro, Matsmältningsbesvär, Törst, Magont.

och en hel jävla lista på "mycket sällsynta biverkningar"


De biverkningar jag fick på kvällen var Yrsel, oro, magont...sen hade jag feber och ännu mer jävulskt ont i halsen... men de kan nog mer eller mindre bero på att jag jobbar för mkt och sover för lite^^

Idag på morgonen hade jag fortfarande svårt att fokusera och äckligt värre myrkrypningar, kändes som om det kröp myror längs med nacken och upp över huvudet och sånt XD...äckligt äckligt :P


Fick min första lön idag :D ungefär 2500 cash...imorrn kommer jag få runt 13000 cash ;P SUG PÅ DEN!!! :D:D:D:D


Haha juste...tror ni att jag tvättade håret imorse så som jag skrev i förra inlägget att jag skulle? självklart inte...jag valde att snooza så länge som möjligt så jag tillslut fick stressa ihjäl för att hinna till jobbet :P  var sjukt mkt o göra idag efter frukosten...lite annorlunda, annars brukar de vara mkt o göra under frukosten. Men denna gången så vare mö o göra efter, för samtidigt som jag skulle förbereda inför morgondagens frukost så ringde telefonen konstant och när mina andra två arbetskolegor satt upptagna i varsin telefon så ringer så klart den tredje...hela tiden vare så! Så tog ett tag innan frukosten blev klar:P Sen efter det skulle jag ju städa matsalen och överallt...damsuga, moppa golv, putsa o sånt...självklart kommer de gäster och sätter sig i matsalen och fikar kaffe och kakor när jag ska börja städa....men tillslut fraktar dom på fläsket när de fattar vinken att jag faktiskt ska städa där...när jag damsuger alldeles intill dom 8-), sen såklart så ringer de där jävla telefonerna! och nu äre bara en arbetskolega kvar ist för två, den andra har en timmes ledigt vid den tiden så de e bara jag o hans bror kvar då, så börjar alla gäster som ska cheka in eller ut komma då...och telefonen ringer konstant...kändes som en evighet innan jag blev klar med MINA sysslor xD...så irriterad jag vart! :P Men blev faktiskt klar tidigare idag :) Me be the best ;) Nej annars har de vart trevligt!


Tanken var att jag o brorsan egentligen skulle åkt till Tanumshede idag men blir att vi åker imorrn på morronen ist ^^

Fortfarande tvätt som väntar på att bli klar :P

OOOO ska sola o bada där uppe :D och träffa släktingar som man aldrig ser annars :) Ska bli kul! :)


haha...köpte en epilator idag! Min alldeles egna! Den e limegrön ;D

 Splurge:D


Kommer hem och får reda på av brorsan att mammsen också köpt sig en epilator...så ringer henne för o fråga vilken hon köpt, hon köpte den som jag tittade på men tyckte var för dyr (A) så jag betalade lite billigare för min. Fick henne till att gå med på att låta mig låna hennes (Eftersom hennes har en massa roliga funktioner:P) om min är jätte hemsk... lite chokerande att hon gick med på det, men såklart, en hake...hon ska ta med den till Tchad och dit åker hon om sisådär en vecka eller så, så den lånetiden är inte så länge :P Självklart xD


Köpte mig även ett litet läppglans :)


Nej tideloo! ska baka eller packa eller nått :) Sola kanske? JA!


tjaoo

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards