What a Twist

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Mia - 21 maj 2014 22:00

Gick till Karlslundsparken efter jobbet igår med älsklingen. Himla skönt att gå i fin natur och koppla av efter att låtit hjärnan gå på högvarv hela dagen :)

 

Såg den här lilla stackarn sitta alldeles stilla intill en utav inhägnanderna så gick försiktigt fram till han för att se om han skadat sig eftersom vingarna såg ut att hänga lite. Vanligtvis brukar man ju kunna se ifall ett djur blir uppstressat och rädd på hur de andas och betér sig, men den här lilla krabaten verkade rätt lugn, blundade från och till och andades i rätt lugn takt. Tittade upp ibland om jag t.ex flyttade på min fot eller så. Fast man såg på han att han inte mådde riktigt bra. Roman var stensäker att han var döende. Åh vad jag bara ville ta hand om han! Hade en sån stark känsla att jag skulle sitta med han lite grann, så det gjorde jag. När jag suttit ett tag och precis hade tänkt att gå så började han röra lite på sig, och bestämde sig för att han ville ta sig in under stängslet, fick hjälpa till lite. Haha ingen aning om hur han egentligen uppfattade mitt sällskap, men det kändes bra, jag är glad att han tillslut tog sig till "rätt" sida av stängslet så inga barn eller hundar eller katter skulle kunna skada honom :D


 

Han ba: Eehh fan ska jag med blommor till??

Haha xD

Av Mia - 21 maj 2014 21:31

Här har ni en tjej som är heeeeelt slut i skallen haha, men jag lever!


Började på min nya arbetsplats förra torsdagen och det känns redan som om jag jobbat i flera veckor! Är dock under utbildning och det är mycket att lära sig. Bokningssystem, och en massa andra system och en jääääkla massa nya ansikten att lära sig namnen på!

Samtidigt så ska jag få ordning på matten och måla färdigt det där grattis kortet jag la upp en liten progressbild på för några inlägg sen, haha. Vill bara bli färdig me'ett!

Men det är så jäkla kul på min nya arbetsplats som är ett callcenter, många nya roliga och intressanta människor! Och den produkten vi har hand om är väldigt intressant.

(sen är det förbannat najs att äntligen ha en ordentlig inkomst för några månader framåt)


Så nu ska jag måla lite innan det är dags att sova! Blir förhoppningsvis färdig med kortet idag =)



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards