What a Twist

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Mia - 2 februari 2011 05:02

Hej alla!

Så idag tyckte jag att de e dags att skriva ett inlägg igen!

Först och främst vill jag nämna att jag har aldrig svettats så här mycket i hela mitt liv. det är 31 grader ute! Vet dock inte om det är i skuggan, men jag skulle chansa på det för i solen...ja, man bräns bort, så det e bara å springa till närmsta skugga fort som tusan.


Igår var det ännu varmare också! phuu!


Jahopp jaha ja.

Roman gjort lunch till oss: Tonfisk, ketchup och pasta :D MmMM

Och sen Creme caramel till efterrätt (obs! den e köpt på coles, så han har inte gjort den :P)


OH!

Måste berätta om hur Australia day var! 26e januari.

Jag jobbade på Luna Park (som förresten e över nu för både mig å roman!)

Men vi var för mycket personal så jag fick gå hem tidigare, men jag gick till Darling Harbour istället å mötte Roman där :D

Vi gick på ett Marine Museum, var ju gratis inträde så man tackar så mycket :p

Var faktiskt intressant! Speciellt när man kom till avdelningen som handlar om Hajar!  ;D

Efter det så käkade vi lite, gick till själva hamnen i Darling Harbour och tittade på fyrverkerier och sånt! Jätte vacker, det var finare än Nyår om jag ska va ärlig.  Innan fyrverkerierna satte igång så seglade det in några segelbåtar vars segel lös i neon blått, rött och lila i mörkret. Samtidigt så spelades det musik från en stor scen de hade placerat ute i vattnet.  Det var så vackert! :D Musiken var jätte bra...speciellt när en liten flicka sjöng, hon hade så klar och vacker röst!

Sen satte de igång me mer party musik och fyrverkerierna startade! 

Måste ha varit minst 8000 människor i Darling Harbour en kvällen! Jag fick trängas på en bänk med en tysk familj och en indisk kvinna medan Roman stod nedanför. Men det lilla vi såg så var det jätte fint! Så fint så ja till och med drömde om det samma natt haha. xD


För övrigt så jobbade jag varenda dag förra veckan förutom söndag, Gick ut med mitt arbetsteam på fredagen, var skit kul! Så glad ja e för att jag lärt känna dem! :)

Nae, även om Luna Park inte har varit de bästa arbetsplatsen så har mina arbetskompisar varit toppen!

Nu måste jag avsluta, vi håller på att packar, kanske lämnar sydney den här veckan! ;)



Fortstättning följer.....



Svar till bror om han läser detta: Nej.



Hejsvejs!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards