What a Twist

Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

Dag 248. cape Tripulation

Av Mia - 14 maj 2011 10:55

Hellu!

Nu kan jag faktiskt skriva om nagat som har varit hyfsat intressant, for nu har vi faktiskt gjort nagat annat an att jobba, ata, sova, sola och bada!

Igar akte Roman och jag till Cape Tripulation med Emma och Minna! Det ar typ regnskog och fina strander! Vi stannade aven till pa ett stalle som heter Mossmans Gorge, vilket ar typ som en stor damm efter ett litet vattenfall som man kan plaska i! Sa de till oss innan vi akte hit i allafall :P Men vi tar det fran borjan!


Vi gick upp typ atta pa morgonen, jag hade mardrommar om att vi skulle glomma bort a hamta ut varan hyrbil forresten :P...bara sa ni vet... Men jallafall!

Vi kakade lite frukost, efter ett tag sa anlande Minna, var kara finska van fran Sydney, till campingen. Efter det sa stack Roman till stan for att hamta ut bilen med Emma, som bor i stan. Minna och jag satt vid  vara talt och vantade snallt nar en fin, skinande ren, vit SUV....(hyfsat ny modell ocksa by the way) rullar in pa campingen! Bade jag och Minna tappade hakan av fortjusning, for det var varan bil i 24 h!


Vi kopte lite mat att ha med pa resan och sen rullade vi ivag! Vi stannade forst till pa Mossmans Gorge, jatte mysigt! dock sa var vattnet kallt och det var inte rekomenderat att bada dar for man kan bli ivag dragen av strommarna och do. Hmm trevligt trevligt! Men det gick att doppa fotterna ivarjefall!  Sen korde vi upp mot Cape Tripulation, det var lite langre avstand dit an vad vi raknat med men vi har i allafall sett den kanda Cape Tripulation stranden, lite lite av regnskogen, en Cassowary(varldens tredje storsta fagel), fina, stora turkas blaa fjarilar. Sen har vi smakat Dragonfruit and Coconut glass! Super gott! :D Lokala produkter ocksa sa det var ju bra for ekoturismen...ha ha.


Men vi blev lite missnojda med resmalet, har en svag kansla som sager att vi kanske borde tagit reda pa mer information innan vi slangde oss i bilen och akte dit haha.  Men ja, stranden var finare pa bilderna man ser pa google an i verklgiheten :( Sen sag vi itne nagra krokodiiler eller ormar...aven fast vi faktiskt letade efter dem :( Synd! Ar dock superglad att vi gjorde utflykten! Landskapet har i QLD ar fantastiskt! Sen sa kakade vi pizza i Mossmnan pavagen hem, helt okej...aven fast det har anchovis pa deras pizzor...fast man ber dem att inte lagga pa det pa pizzan.. Men det va helt ok! Pizza vare i alla fall!

Vi avslutade dagen med att kora runt i Port Douglas med var super fracka bil och sen tog varsin ol pa Ironbar, samt en toblerone drink som Emma och jag delade pa hihi :D


Idag har vi forresten glassat pa stranden! Roman och jag kom fram till att vi inte kommer bli brunare an vad vi ar med spf30...sa gissa vad vi har gjort? vi har faktiskt inforskaffat oss en flaska sol olja! Men var itne oroliga, vara kara mammor (vet att ni laser :D ), for den innehaller ocksa spf30 ;)


Funkar inte detta sa ska vi nog testa att inte ha nagon solskyddsfaktor ett tag. Det borde vi bli brunare av eller hur!?


Nu skojar jag bara :P



Har tyvarr inga bildr tillgangliga men ska forsoka fixa det i veckan!


Nu ska jag och Minna bege oss ut pa aventyr dar malet ar att "hitta Ryssen"


hejsvejs!


Ps. Imorgon ska jag jobba..och Roman ska va ledig...konstigt det kanns att ga till jobbet utan honom...kanske till och med lite pirrigt?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 januari 2022 23:56

Uppe i Norden, där bor jag och mina systrar Djupt inne i skogen möts vi upp för att leka och lyssna  till hinner från träden till visor om jorden till sagor om världen, så skriver vi ner dem och samlar på orden och tar med dem på färd ...

Av Mia - 28 juli 2014 12:28

På tal om utbildningar... Har varit så bestämd med det här Dietistprogrammet så det finns inte, har tänkt att jag nu banne mig har bestämt mig. Men självklart vart det ju inte så! Haha. Självklart.... xD   Har suttit och kikat på en annan utb...

Av Mia - 17 juli 2014 20:53

  Har äntligen köpt ingredienser och testat göra den där huskuren jag skrivit om! Det blev dock ingen geléaktig konsistens, som det stod i receptet att det skulle. Men det kanske har och göra med vilken honung man använder? Gott är det i alla fa...

Av Mia - 15 juli 2014 11:19

Jag tränade igår! Hör och häpna! Haha xD Tog ett 30 minuters pass vid lunch, bara ca 7 minuters uppvärming på en crosstrainer, sen körde jag ben, med lättare vikter än vad jag normalt brukar ha, lite armar och magövningar. Märktes att jag inte trän...

Av Mia - 12 juli 2014 23:11

Tröttnade på min gamla header, så testar att byta. Men, om jag får säga det själv, så lyckades jag faktiskt fånga en ganska bra bild på den här snoken!   Så ja, tills jag hittar en mer passande bild får den här duga :D       Kan ju till...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards