What a Twist

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Mia - 4 maj 2011 08:22

Vet inte varför jag blir så positivt överraskad när främmande människor erbjuder sin hjälp. Idag cyklade vi till en mat butik som heter IGA, ligger inte så långt ifrån jobbet och den e billigare än Coles. När vi betalat och jag försöker proppa ner alla tre hyfsat stora kassar i min lilla cykelkorg så kommer det fram en gammalgubbe som också bor på Dougies, han känner igen mig och jag känner igen honom, nästa sekund så erbjuder han sig att ta några utav matkassarna i sin bil och köra dem tillbaks till campingen. Tackade visserligen nej eftersom vi skulle göra oss av med en kasse som innehöll våran picknick lunch :p Sen vet man ju inte om han hade tänkt å sno nått! Haha...någon snodde våra potatisar och lök häromdagen, så den kvällen fick vi leva på nudlar och smörgåsar :O


Men det är inte heller det allra skamligaste vi upplevt under vår resa som tur är!  Underligt däremot, det är det.


Är glad idag! Det känns som om det inte är så långt kvar tills vi ska semestra, dock har vi inte bestämt oss om när vi ska börja semestra, men ändå!

Sen att min Svenska skatteåterbäring blir helt ok är också helt ok! Tack familjen för hjälpen!

Verkar som om den Australiensiska skatten också kommer att bli helt ok!

*peppar peppar ta i trä*


Att Göra

1.Ska ringa BLINK nu och avsluta internet, men var inte oroliga.. vi kommer ha internet i hela maj...eller så långt det räcker i varjefall!

2. Ringa ExpressTax och höra med dom hur mycket skatt vi kommer att få tillbaks om vi använder deras tjänst.

3. Ringa Wicked Travel och se vad de har att erbjuda! De är en Travelagency som kan fixa paket priser för olika resor i Australien, vi nämner vad vi vill göra och hur - de ger oss ett pris. Sen går det alltid att pruta på det priset! Mohahah, Roman ska få sköta det samtalet!

4. Relaxation Time!


 Hemtrevligt!

 Vår husödla  

  Puss :D

  Jag ÄR lite brunare nu :D

Vårat tält bland buskarna :D  


Tjipp!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards