What a Twist

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Dag 69. Trött!

Av Mia - 23 november 2010 14:19

Eller egentligen så är det dag 70...klockan är tjugo över tolv!

Hoppas det är fint väder idag, då ska vi till da Beeach! :D Vi har faktiskt fått lite färg nu! Så det är bevisat att även om man använder spf 30 så går det att bli brun, utan cancer :p


Har precis spenderat ca 2 timmar med att skriva brev som skall skickas imorgon! Det är på tiden att jag tar tag i detta!

Fick ett jätte spännande paket av pappa och Mikael här om dagen! Med mina favvo skor, tre tidningar, en fotoram med bild på pappa och bror samt ett fint litet brev från dem :P...Fast nu har jag en känsla av att jag redan skrivit detta i ett tidigare inlägg :p Hmmm...minnet går i släkten.

Har ställt upp den fina fotoramen på mitt och romans nattduksbord...så här ser det ut!

  Beautiful!

Ska använda min kreativa sida och på nått sätt få in mamma i ramen också!

So stay tuned! :)


 Nåjaa...livet flyter på här i Sydney...vi letar fortfarande jobb... Dock så var vi på en intervju hos Luna Park idag! Roman ansäkte som bl.a Ride attendant, dvs. han kommer se till så besökarna sitter säkert fast när de ska åka attraktionerna. Jag ansökte som butiksbiträde i deras souvenirshop. Förhoppningsvis så gick de bra också! Hade varit roligt att jobba där! Och ännu roligare om både roman och jag skulle få jobba samma skift :p


Vi utforskade lite grann utav Norra delen av Sydney!...eller ja, norra delen utav brofästet (nivet...Sydney-bron)...påminde lite om Roatan, Karibien! :) Fast utan sandflugor och kallt vatten istället för varmt :P


Saknar alla hemma i Sverige!


Här är några bilder från när vi var Homebar/Tokia Hotel bar i Lördes! De var ett liveband som spelade enormt bra musik! Afroo Mama heter sångerskan!


    Fast först såg vi lite fyrverkerier!

 Sen gick vi till en bar någonstans i Darling Harbour...kommer inte ihåg vad den heter, men bra var de! :p

 Afroo Mama & C.o

           Jag, Minna, Nick och en massa folk :D

   en glad Nick och Afroo Mama xD

     Påväg hem genom stan :P Grabbarna fick två killar att spela lite för dom :p


De var det hela för den här gången! Nu ska jag hjälpa Roman  att leta efter hans kortlek :P


Tjipp!   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 31 januari 2022 23:56

Uppe i Norden, där bor jag och mina systrar Djupt inne i skogen möts vi upp för att leka och lyssna  till hinner från träden till visor om jorden till sagor om världen, så skriver vi ner dem och samlar på orden och tar med dem på färd ...

Av Mia - 28 juli 2014 12:28

På tal om utbildningar... Har varit så bestämd med det här Dietistprogrammet så det finns inte, har tänkt att jag nu banne mig har bestämt mig. Men självklart vart det ju inte så! Haha. Självklart.... xD   Har suttit och kikat på en annan utb...

Av Mia - 17 juli 2014 20:53

  Har äntligen köpt ingredienser och testat göra den där huskuren jag skrivit om! Det blev dock ingen geléaktig konsistens, som det stod i receptet att det skulle. Men det kanske har och göra med vilken honung man använder? Gott är det i alla fa...

Av Mia - 15 juli 2014 11:19

Jag tränade igår! Hör och häpna! Haha xD Tog ett 30 minuters pass vid lunch, bara ca 7 minuters uppvärming på en crosstrainer, sen körde jag ben, med lättare vikter än vad jag normalt brukar ha, lite armar och magövningar. Märktes att jag inte trän...

Av Mia - 12 juli 2014 23:11

Tröttnade på min gamla header, så testar att byta. Men, om jag får säga det själv, så lyckades jag faktiskt fånga en ganska bra bild på den här snoken!   Så ja, tills jag hittar en mer passande bild får den här duga :D       Kan ju till...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards