What a Twist

Alla inlägg under december 2009

Av Mia - 10 december 2009 23:19

Fick ett vykort från mamma idag!!


Ett sånt där vykort där det står en dikt på, tillägnat en dotter, alltså Moi   

Blev så glad! Saknar henne super mycket :/


natti natti

Av Mia - 10 december 2009 23:13

Jag är trött och potatis.

Var en sväng på Maxi innan de stängde med M&M, Magda fick oss till att leta igenom halva Maxi efter deras "storsäljare" för att sedan skriva rim om dem...en tävling de har fram till på lördag. Det står dock inte vad man vinner, eller så har vi bara missat det :P

Martynas rim om en kaffekokare var bra:

Tomten kom hem med en panna

men han glömde ta med sig en kaffekanna


hahah :P Var bara tvungen...förlåt Mar :P


Jag skrev inget rim och inte MAgda helleeerrr...eller ja, inte vad jag vet iaf :P


Jaja, Mar slog mig på armen så jag nästan började gråta. Den där svinis sprutan e förjävlig, verkligen :S


Nu ska jag nog sova.

Redovisning imorgon men jag strejkar på den. Känns så onödigt om jag inte ens ska arbeta inom det ämnet sen.


Bara fyra smileysar!!!!


saknar min älskling :(


(5 smileysar...)

Av Mia - 10 december 2009 14:01

Jag är fortfarande vid liv!

Vaknade dock klockan sex på morgonen av att jag hade bajsont i armen, ont i huvet, ont i varenda jävla muskeln från magen och ner och sen det bästa av allt... Ni vet den där tunga känslan i hela kroppen och spyfärdigheten som man har när man har magsjukan? Japp så kände jag mig också. Så gick upp och drack lite vatten helt jävla deprimerad så tårarna var påväg över att jag skulle dö av svinis-vaccinet.

Typsikt mig när det är natt, blir ordentligt sentimental och sinnesförvirrad :P


jahopp, får jag åka sjäääääälv till stan. Mar är en svikare :(


Ska ta å göra det snart så jag ta å plugga sen...så jag åtminstone får studiebidrag :P




Av Mia - 9 december 2009 11:47

Jag har vaccinerat mig! Gick på reservbatteriet när jag gick dit, var så jävla trött så det var inte förens jag väl satt där i stolen och pratade med sjuksköterskan som det slog mig att jäääääävlar hon skulle snart sätta en creepy nål i armen på mig. Men hann bara börja få den där äckliga känslan av att allt blod försvinner från kroppen innan hon tröck i nålen i min muskel. Och vet ni vad? Jag överlevde!

Det ända som återstår att se är ifall jag börjar gå baklänges om ett tag... Det hade varit ironiskt.


Har nästan målat klart min tavla till mamma! Ska låta den torka och sen ska jag måla lite blått i kanterna... Asså, jag är fortfarande inte nöjd :S Ska fråga pappa vad som är fel med den så jag kan justera lite :P


Jaja, nu ska jag kolla på Harry Potter. Har tappat lusten till skola helt och hållet :S



Pouss pouss


Trumpets!

Av Mia - 8 december 2009 23:55

Gjorde ett test på www.alltforjobb.se för att se vilka yrken jag skulle passa in i, resultatet blev:

konstnär

socialarbetare

kläddesigner

inomhusdekoratör

konsult

fotograf

coach

livsmedelsarbetare

receptionist

rekreationsarbetare

religionslärare

...och en lite fler olika läraryrken.


Det roliga är att alla dessa yrken har med sånt jag är intresserad av att göra! Och här sitter jag med kurslitteratur för att bli en destinationsutvecklare haha. Vafan håller jag på med??

Ska börja kolla lite andra utbildningar nu :p


Av Mia - 8 december 2009 19:49

...rik.

På typ spel eller något annat enkelt. Jag är en lat människa jag vet. Jag försöker bättra mig men snälla, vem fan hade tackat nej till en stor vinst på triss?

Och därför mina damer och herrar, är det med stor sorg som jag ska ge bort min Trisslott. Till vem? Tänker jag inte skriva här för då är överraskningen förstörd! :P

Varför? Ingen jävla aning, men det får bli så ändå.

Så nu, ska jag sörja min förlust :P


Det stör mig att Spotify har börjat spela musiklåtar som reklam, tidigare idag började reklamen med någon rappare som snackade om att han alltid har velat vara en Gangstah, ända sen han var liten. Sen började de spela hans låt som "ska slå igenom". Den låten pajjade min dag helt  haha :P


Jaja nu har jag väll fått fram mitt budskap: Jag vill bli rik.



Snodde några bilder från helgen av min kusin Åse :-D


Jag, Mathias, kusin johan, kusin natthalie, Kajsa, morbror jocke och bruuus!

  

Den extremt goda maten! Mwaaah!

 

Så jävla gott med käk! Min morbror och hans Louise gör den bästa julmaten någonsin ;)

Hahah, var tvungen att ha med den här bilden!

Johan å jag.   

Lill-kusinen Micheliin!

Fotografen själv, gravid och snygg ;)



Det var det hela! 

Ciaooo            

Av Mia - 8 december 2009 19:20

Min brruuuush har köpt Oboy!!!!!!!!!!! LYCKA :D


Förresten så tror jag att jag vet vad jag kommer att få i julklapp :P Men jag ska inbilla mig att jag inte kommer få det jag tror, så jag inte blir besviken :p

(Var tvungen att räkna hur många gånger jag skrev jag i det här stycket... det blev 7 stycken. Snacka om ego haha.)


Hade handledning idag! Var rätt spännande att se lärarens reaktion på mina två och en halvt skrivna sidor av arbetet, som ska redovisas på fredag och det ska vara 10 sidor. :P men hon sa inte så mycket faktiskt, gav mig lite tips, hon är en bra lärare....lämnar du inte in uppgiften i tid så sätter hon IG för tillfället, tills du fixat upp betyget och det är skönt för sånna slowmoes som mig :P


Köpte julklapp till min brur idag! Vet att han inte läser min blogg men murphys lag säger att han kommer göra det om jag skriver vad jag köpt, bara för att liksom.

Men kan säga att den här saken är jäävlit populär! Kassagubben kunde registreringsnumret utantill så han behövde inte ens dra streckkoden vilket vi hade lite roligt åt :P


Hälsade på Magdal på hennes jobb efter att jag shoppat loss (råkade få med mig tre par trosor från Kappahl samt ett grattis kort till en killkompis och ett super super sött vykort till roman:) Sen åkte jag hem och övertalade Hennes syrra att hon kunde få äta sina äckliga Ajvar-ost mackor hemma hos mig medans ja åt nuudels :P De tycker att jag har konstiga matvanor ibland....men vafan äre för gott med Ajvar och ost, på en macka??! Luktade inte hälsosamt heller! När hon tagit av foliet om mackorna spreds det en stark och syrligt äcklig doft i hela köket. Trodde först att det fastnat gammal mat i diskmaskinen :P


Jaaaajaaaaa, lyckats hitta lite kurslitteratur till arbetet som jag ska sätta mig med nu! För imorrn ska jag vaccinera mig! Tänker inte bli sjuk på flygplatsen till Frankrike !

Får ignorera den där oroliga magkänslan som säger att jag inte borde göra det, så vi får se om jag lever om några veckor! ;)


Oboy will make world peace one day

-Amen <3

 


Av Mia - 7 december 2009 19:55

Mina fötter är verkligen för bekväma av sig. De var självmant, utan vidare hjälp från min hjärna, påväg att leta efter en bekväm fotställning på min baslåta när helt plötsligt min hjärna fattar att det inte kan vara baslådan som fötterna vilar på eftersom jag flyttat på den och ställt dit papperskorgen. jepp, thats right, mina fötter gjorde en papperskorgs-dipping ikväll.


Har gjort framsteg på mitt arbete!

Skrivit snart två sidor! Bara åtta kvar då... haha.


Förresten, Min lilla kusin Natthalie har tjötat hål i skallen på mig om Kenny Starfighter heeeela helgen så nu har jag två meningar fastlimmade i huvvet:

"Världen vilar på dina axlar, unge starfighter"

"Vah Sa'ru??"

För det är tydligen skit kul :P

Hahah.

Låter bättre när min kusin säger det än när jag såg själva scenen ur serien.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards