What a Twist

Alla inlägg under november 2009

Av Mia - 24 november 2009 10:38

Meine helg såhär:

Glottade film i fredes med das ladies och hade glöggprovning. :D

Var med en mini stund på förfest hos Emilush i lördes, tog sista tåget rätt lullig ner till Landskrona, stank sprit hela vägen...tjejen som tog emot biljetter stod några steg längre bak än vad man brukar, resten av människorna på vagnen kollade konstigt på mig. Älsklingen vägrade ge mig mer än en puss om jag inte borstade tänderna. Kände mig som en alkolist på riktigt :P

Åt middag hos Romans föräldrar på söndagen för att fira Romans, Pauls och deras mammas födelsedag. Senare på kvällen såg vi 2012 på bio med några andra Kiiisar. Jag diggade den filmen enormt! Visste att den skulle handla mer om familjen än själva mayakalendern och allt det där...så jag vart ej besviken :-D Roman tyckte att den var "OK"...alltså att den sög om jag tolkade han rätt :p


Igår, måndag, vaknade jag kl elva av att jag fick ett sms av älsklingen "jag kommer hem nu:D" Blev as glad och somnade nästan om :P  Sen när han kommer hem somnar han...haha. Tillslut tog vi oss till Malmö...körde runt i staden och försökte hitta ett kebabställe som tydligen gör den godaste kycklingkebaben i vääärlden. Vi hittade den tillslut. Min Kycklingkebabrulle var rätt äcklig. Såsen förvandlades till nån mjölkliknande vätska och rann ut i påsen istället för att ligga kvar. Kycklingen var bränd. Mia blev ledsen :( Va rätt jobbigt att titta på när Roman tryckte i sig sin goda rulle på två sekunder för att sen trycka i sig det sista av min äckliga rulle. Han äter fan vad som helst...


Vi åkte till Media Markt efter att vi gått i en massa klädaffärer och blivit deprimerade över alla kläder vi inte har råd att köpa. För första gången tyckte jag att allt var intressant att kolla på inne på Media Markt, men efter två tre rundor började det bli lagom tråkigt... Började leta efter älsklingen som jag hittade vid iMac datorerna. Han var helt fascinerad och jag var helt irriterad. Han hade flyttat sig tio steg på en halvtimme, jag behövde bajsa och byta tampong och han hade inte ens börjat leta efter alla saker han skulle ha xD

Jaja efter ett tag lycakdes vi iaf ta oss därifrån...  Media Markt hade inte ens de saker Roman letade efter XD Så han köpte sig en musmatta istället.


Idag är det jätte fint väder så jag ska nog ta och plugga! haha :P Fan..

Av Mia - 19 november 2009 22:41

Ojoj Oj då! Har icke bloggat på länge...har haft ett liv under några dagar istället! Mest suttit vid Xboxen och spelat Assassins Creed 2, borde förbjudas är ju sinnesjukt bra! Om några veckor kommer ni få läsa om en liten flicka som springer omkring bland gatorna och skriker att hon är en Assasin från 1400-talet :P Hon kommer nog försöka hoppa på väggar och springa omkring uppe bland taken me...

Haha... så ser jag på min framtid :P


Har skola imorrn! Hade helt glömt bort de :s lång dag kommer de bli också...från nio till tre, vilket betyder att man bör ta med sig mat. Emilia har gjort värsta restaurangmaten som hon ska ta med: Ädelostfylld kycklingfilé. Helt plötsligt kändes mina kungliga pankakor inte lika kungliga längre.


Så ja...ni förstår nog att jag inte gjort så mkt egentligen när jag skrev att jag haft ett liv utanför bloggvärlden:p

Men som salt på såren så får ni en bild på mitt rum...


  

Asså färgerna blev lite gula...den vita väggen är faktiskt vit!

Sen är det här den enda bilden jag tog, resten av rummet ser för tråkigt ut.

Av Mia - 18 november 2009 19:25

"Hallå"  (Mar)

"hej de e Mia" (jag..doh)

"hej" (Mar)

"vill ni komma hemmifrån lite?" (Jag)

"vadådå" (Mar)

"vi kan åka till Maxi jag vill köpa cheescake!" (Jag)

"Du är så trög" (Mar) (...sånt som vi säger till varann...inget taskigt eller onormalt i vår sekt)

"Jag betalar för bensinen jag lovar!" (Jag)

"du får prata med Magda.." (Mar)

"Va äre nu?" (Mag)

"Jag VILL till Maxi jag vill köpa cheescake" (Jag)

"va e de?" (Mag)

"en jätte god kaka, Jag lovar att betala bensinen!...snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla" (Jag)

"ööhm..om en kvart i så fall" (Mag)

"Så kan ni komma över till mig så kan vi äta kaka och titta på min tavla tillsammans!" (Överlycklig Jag)

"aaa okej hejdå" (Mag)


YES!!!!!

Av Mia - 18 november 2009 19:11

Mitt rum ser så moget ut.... på bara en helg gick det från ett flickrum till ett moget rum...okej det kan bli mognare... haha. Fan va skit ja snackar, men de e fan coolt! Längtar tills jag skaffat nya möbler! Då fan :D


När ja tänker efter...då fan vad? hah...


Hade lektion idag! Evigheter sen sist...antar att läraren saknade oss för mycket.

Gick igenom jätte mkt nyttig info som behövs till arbtet och jag kom fram till att jag är körd. Känns som det. Har typ tre veckor på oss, har knappt bestämt vilket område/region/ort jag ska göra arbetet om... Bollar mellan Stenhuggeriet eller Ven. Tror det blir Ven.. :P


Är förresten omgiven av en helt underbar lukt! Cheescake & Strawberry, har ju en bodylotion i den lukten...eller säger man smaken? Lukten är ju mer logiskt...men visst säger man smak? :S Shiet...


Ska ringa M&M och fråga om nån av dem har lust att åka till Ica Maxi så jag kan köpa mig en cheescake :O Har ju inget bättre för mig eftersom pappa körde iväg mig från vardagsrummet då hans homies ska komma på besök...Blir ju lagom frustrerad! Hann spela lite lite i morse innan ja va tvungen att åka till skolan...kom hem skit sent för att äta framför tvn och kolla Transformers (som för den delen är cool med alla effekter...blir ju kär i robottarna snart :P) Jaja, fick spela i tio minuter nyss. TIO MINUTER! :( Ikväll kommer antagligen pappa spela hela natten...Ska fan gå upp über tidigt imorgon bara för att få spela...

Nej jag är inte besatt eller påväg att bli det...är bara skönt att få leva i en annan värld några timmar om dagen och sen också vilja bli en Assasin och hoppas på att få åka tillbaks i tiden så man kan leva som dom gör i spelet (besatt). :P hahah

Skämta baaa

Men I like it lite :p


Hmm...Yoga lite senare ikväll?

Ska försöka..


Av Mia - 18 november 2009 11:33

Nu jädrar ska jag spela!! Tills ja msåte åka till lilla högskolan på lektion :p



Ps. Man får ju spelet en dag tidigare än alla andra om man har förhandsbokat ;D mohahah! Ds.!

Av Mia - 17 november 2009 23:05

Är klar med mitt rum...äntligen!! :D Röda och vita väggar...möblerat om lite grann och satt upp min fräsha snygging till tavla! :D självklart är det en hake, det är sterilt...sterilt som i psykopathem, sterilt som i aldrig mer få barn..ja ni förstår :p ... Vita möbler till vita väggar... daaamn :o Vet vad för färg jag ska måla om snetaken med efter jul förresten! (snetaken är de väggar som är porrigt röda :P)

Den nya färgen ska vara varm cola-beige. Ska måla kanterna på väggarna mörk mörk röd-bruna också. För att få lite liv i allt. Blir för mesigt annars :p Kommer inte vilja flytta hemifrån sen haha!

Så i slutändan kommer det inte vara sterilt. Ska ha nya och fina möbler i ekfan+er också! mh-mmm Kommer  bli hett! ;D


Ska fixa bilder imorrn! Även om det inte är fagert så är de nytt och fräsht för mig :D


Haha, Min morbror som jag jobbade hos i somras har bett mig att jobba lite under julhelgerna...nu kommer det roliga, han frågade om jag inte kunde tjata lite på min pappa också om han ville hjälpa till! Skulle verkligen vilja se min pappa jobba på restaurang :D hah. Kan se han som glögg-gubbe! Min morbror har nämligen gjort i ordning övervåningen till att fungera som en glöggstuga! :D Kommer nog va jätte mysigt!


möhö godnatten

Av Mia - 17 november 2009 11:07

På torsda får vi spelet :D på torsda får vi spelet :D på torsda får vi spelet :D Älskar det! Äntligen kommer vi få ett spel som är roligt! :D :D Snacka om att det kommer bli krig om vem som ska få spela först här hemma! Haha...antagligen pappa eftersom det är han som lägger ut med cash tills jag och mikael får våra pengar :p

Haha låter som en riktig nörd :P Men var inte oroliga, tänker inte lägga upp bilder på hur det ser ut när jag spelar eller så:P Inte som min älskling...hittade bilder på hans dator där han tagit Print Screen när han spelat Warcraft eller nått annat pojkspel xD Jag är inte sån! Jag lovar!

Men jag gillar assasins creed :-D <3


Vet ni...Gjorde varm choklad i morse!! Gissa vilken mugg jag använde? Min NYA mugg för 5 kr såklart :D

mohahah.


Fan va onödigt inlägg, men ändå, jag är glad! För det är bättre väder än vad det har varit på ett antal dagar nu :P


Är för den delen fortfarande lika nyfiken på vilka det är som läser min blogg :p Men, som vanligt, så kommer jag nog aldrig få reda på det...


Ska plocka undan frukosten och börja plugga eller mla klart min fina vägg :D


Tidiiii


11:34 min dator är ICKE snabb!

Av Mia - 16 november 2009 22:17

Är tröött. T'änkte sätta mig å plugga lite...orkar inte bläää längtar tills jag och bebe sitter på flyget ner till Australien :P Ska bli U.N.D.E.R.B.A.R.T :D

Sen när vi kommer tillbaks ska jag försöka söka jobb eller kanske fortsätta på min utbildning eftersom ja ska ta sabbatsår :p Bestämt mig för att försöka gå klart så mkt som möjligt! Mia vara bra flicka. Miiiiche najs  ;D


Tänkte måla klart min vägg också...pshht yeah right . Kommer nog inte ske än :p kanske imorrn eller på onsda men inte ida ne!



Ska jag ta vaccinet, eller ej? Vill inte riskera å åka på svinis när jag ska resa till France snart :O Hade ju vart ett lagom roligt skämt från dom där uppe :p



"Timmyyy!"


Hej!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards