What a Twist

Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 13 april 2009 10:28

oj...jävlar va trött jag är, kan inte se ordentligt ens:P haha

Den här helgen an jag beskriva med två ord ^^

Söt och aktiv.

Älskling kom i torsdes kväll! även om mamma och pappa åkte till stugan dagen efter så följde vi inte med. Anledning: Jag va för grinig och sur när allt ansvar och annat hängde på mig. Fick inte så mkt hjälp från roman eller bruush, mer än svar som "jag vet inte, spelar ingen roll" eller "älskling du får bestämma jag vill göra det du vill." men åååh.

Så det blev att vi stannade hemma! Bruush ville inte åka till stugan ändå så tänkte lite på han där när förbannade jag bestämde mig :p haha

som jag ångrade mig senare men ska inte klaga över helgen ändå ;)

Sååå den här helgen fick jag planera maten och sånt!

det har vart kanon väder! hela hela jävla helgen!! :D:D (Btw)


På fredagen så gjorde jag o bruush påskfrulle! (senare på dagen kom jag på att det e inte fören dagen efter man egentligen ska ha det) Roman hade dött så han hjälpte inte till med frukosten inte:P...men det kan jag förstå..var ju en väldigt mysig morgon så ;P whehe

hmmmm jaa...har liiiite svårt att komma ihåg vad som hände riktigt (doh), men bebe ohc jag tog oss till Ica maxi för o handla lite mat skit som saknades till middagen! Det blev två vändor till Maxi, andra vändan va för att växla pengar och sånt så vi kunde tvätta bilen! And tvätta bilen we did!

väl där kom Danne på sin hojj, sen kom även peter och lasse med en bil. de va en liten rolig överraskning...man ser ju inte dom så ofta nu för tiden!

Nåja, efter vi tvättat bilen åkte vi runt för att damsuga...älskling seriöst, måste köpa förvaringslådor så du kan ha saker i bilen! :P Såg fan förjävligt ut ! brukar aldrig va i någon annan del av bilen än den främredelen, jag som flickvän har ju min paxade shotgun plats u know ;) mohaha

nej men...bagaget...helvete va irriterad jag va där eftersom jag fick ta hand om det :P haha va massa gamla kläder där, en termos fylld med te vatten som vi använde när vi gick våran dykutbildning..hmm sisådär fyra månader tillbaks :P hahah. Gamla flaskor me grejs i, en galge, några filtar och såklart...blött och äckligt eftersom flaskorna hade läkt >.< mumma!

såååå vi (jag) rensade ut en jävla massa skit från den bilen! Sen så tvättade jag älsklingens halsduk med :P

Bilen e faktiskt mkt fräshare nu efter vår lyx behandling! men ändå en skrothög :$

Nååja, när vi kommit hem så har jag en minnes lucka fram till de att jag och roman tog en promenad ner till stranden! träffade Marjan med familj påvägen hem :D efter d började jag laga mat! Gjorde Spenat Lasagne :D förutom att de bubblade sig lite och de översta lagret blev lite bränt så var det verklige skit gott! så nöjd jag blev :D blev chips och dipp sen ;)


På lördagen fixade jag och älskling frulle!  lite mindre påsk frulle denna gången men ändå :D sen så var vi så nyttiga att vi tog oss ut och sprang;) eller ja...jag sprang...gick...sprang...gick...sprang...gick typ :P haha o älskling sprang lite fel så jag kom ändå först (H) så passade på att sola mitt osminkade fejs, vilket har vart osminkat hela helgen och även i denna stund, de ni ;)

 åå nu pallar jag int skriva mer! är så jävla trött xD men ja...vi åkte och handlade igen på lördan tror ja! blev sen middag denna gången..hade planerat in potatis grattäng med myckt ost o vitlök i! den var verklige jätte god, något lös men ändå :P det gjorde jag bra! men däremot så köttbullarna som jag tänkt ha till....fan va misslyckade dom blev haha de va inte ens runda när ja stekt klart dom :p så bruush fick rädda mig med en massa redning och sås grejs så de blev mer som köttfärssås/bullar. men njee de va inte gott:P bruush hade fått äran av mig o göra goda ägghalvor! även de blev lite fel då jag skrivit fel på receptet och äggen blev för lösa :P och det var de sista vi hade så gick liksom inte o göra om :P haha men så de blev gravade lax rullar med ägg, cremé fraiche-rom fyllning! Faaaan va gott de va! :D <3...sen så somnade vi framför teven, jag o bebe.


söndag, lyckades övertala bruush till att gå ut på promenad med john samtidigt som jag o bebe skulle springa samma slinga igen...men blev att vi gick, och vi gick fel eftersom vi hade så jädra grymma dískussioner så vi glömde kolla på vägen och hamlade en bra bit åt helvete :P haha sen träffades vi alla fyra på glassbaren! :D

jajaaaa, denna gången käka vi potatismos och prinskorvar... äckligt pulvermos... >.< till efterrätt gjorde vi chokladfondue! vi hade skalat och skurit päron, banan och äpple i bitar som vi doppade i chokladen och sen doppade i kokos! :D det här kommer jag lätt göa om! pluss att jag äntligen fick inviga mina chokladfonduekoppar :D miihii ^^

lyckades även övertala älsklingen att stanna en natt till :) saknar han redan jätte mkt :/

han fick ett påskäggs hjärta av mig förresten! och jag fick en chokladkyckling av han :P

nee nu idag äre måndag, väntar på att bruush ska gå upp så vi kan sticka och träna! Har redan tagit en morgonpromenad i ungefär en timma :d bad roman att släppa av mig vid slingan...gick lite hullerombuller och tog en långomväg på hemvägen, kan ju medge att jag känner mig jävligt nyttig! Inte ofta det itne :P fast det kompenserar ju upp all onyttig mat jag käkat hela helgen xD Mamma och pappa hade ju även lämnat kvar en massa godis och så efter de åkt! :O

de kommer hem idag förresten!

va inte meningen att det här inlägget skulle bli en hel bok att läsa men nu vart det så :P haha


Förresten! ngn som kan ge mig en invite till spotify så vore det snällt! :D höhö


ciao då!

Av Mia - 9 april 2009 12:33

vart kåren igår iallafall, dock var det bara jag och emilia som skulle gå ut...martyna kunde ju inte :(:( nästa gång ska hon med däremot;)

Men asså beslutet att gå till kåren va jävligt spontant...först bestämde vi oss för att inte gå, spara pengar och bara chilla u know...sen blev jag överdrivet sugen allt eftersom vi sjöng gladare och fartigare låtar på singstar :D:D mohaaa...så övertalade jag emilia, så  de vart till å stress supa, svårt o dansa nykter...hemsk sanning men ändå!, eftersom klockan var mkt om vi skulle t o hinna till kåren innan inträdes avgiften blev alltför dyr (50kr haha, men de e mkt pengar för en student!) efter att marjan var tvungen att åka hem så sjöng vi lite till singstar när det helt plötsligt ringde på dörren.. då hade de två grabbarna som jobbar i kiosken inte långt ifrån bestmt sig för att joina oss...emilia hade tjatat på dom o hänga med innan. Och nej det är inte bara två random killar vi inte känner haha...märkte hur de lät nu när ja läste det i efterhand^^ utan vi brukar snacka mkt me dom och de är två grymt roliga prickar!...träffar dem även ute mkt o så :) så vi "fest" känner dom mohah!

I alla fulla fall så efter ett tag hemma hos emilia så strosa vi iväg mot kåren...tog en jävla tid för oss att gå dit...va tvungen o göra en lååång kissepaus under tiden :D

Måste ärligt talat säga att de va skämmigt lite folk på kåren...vi kom så sent så vi var ändå tvugna att betala full entréavgift förresten >.< men de va ju kul ändå...vi dumma oss på dansgolven...kände mig as kass jämetmot Adde (en av Kioskgubbarna:P) som är proff. dansare i nått..tror de va breakdance...grym var han iaf!

uääää bajs...vill också kunna dansa bra :/

Nåja! ja får nöjja mig med min skaka rumpan stil hahaha :D


jag tror att man kunde räkna allt folk som var där på båda mina händers fingrar...mer folk än så var de nog inte :s

auchh...


idag, torsdag, så är jag inte bakis, mådde rätt dåligt precis när ja vaknade i morse...men nu mår ja bra! lite lagom trött bara :D E jätte suge på å träna men får se hur de kommer gå...måste ju försöka städa mitt rum lite innan roman kommer :) Vi ska fira påsk här hemma under helgen me micke picke :D Ska bli mysigt! fast hade ärligt hellre vart på stugan och träffat släkt :$

Av Mia - 8 april 2009 11:19

va ledsen jag blev! hatar när de regnar >.<

fast...e väll bra för växterna... haha :p

positivit mia!

Borde inte sitta här just nu...borde göra annat!

Har förresten haft hårinpackning i dag så nu är mitt hår fiin fint! sen så epilerade jag meine armpits! de ni! Mkt behagligare än braziliansk vaxning...inte för att de är behagligt att dra ut hårstrån någonstans men asså, änd behagligare! :P

So gott inatt för den delen heuheu...kanske kåre ikväll? Blev super super mega sugen på det nu när de sänkt inträdes priserna till 0kr mellan 20.00-22.00, sen 25 kr efter tio o bla bla....jamenar, det har jag faktiskt råd med tror ja :o inte säker.. :( men jag hoppas! tumme tumme lilla :)


har inte vaknat än... men ska ändå snart bege mig ut i regnet till bussen och åka till emilia o sen skoooolaaaan!  aboo.. måste städa mitt rum, kmr fan bli sjuk där inne :/


Hajdoo era små pankakor!... med sylt på :p

Av Mia - 7 april 2009 23:12

är skit trött, ska nog sova och drömma om bussar. Har ju en bra tendens till det:P haha föregående natt drömde jag att jag hade en tid att passa, och skulle gå till bussen om bara någon minut..men det kom något ivägen som fick min uppmärksamhet och tillslut märkte jag att jag fick springa till bussen som jag ändå missade!

Man kan beskriva mig som...eller snarare min familj generellt sätt som att: "ja jag ska göra det där nu dir...OOOOH SHINY!!!" :P snodde de från Da Bruush. men tyckte att de passade riktigt bra in :P Dock inget fel med det för jag tycker det e ett väldigt underhållande och fritt sätt att leva på hahah hakuna matata u know ;)

Men tillbaks till drömfan! just dedär spelades upp om och om igen...kom aldrig längre än till att jag missade bussen!

hahah

man kan ju tyda drömmen på olika sätt, men jag vet att jag är små stressad över något..har liksom stressen i mig :P fast...jag blir lätt stressad...speciellt när jag tänker tanken av att jag ska hinna med ett tåg...bussar e inte lika farliga men just tåg...Ojojoj...fråga Roman eller Tvillingarna, det är allvarliga saker alltså :P haha

Magda åkte förresten till Polen idag! hoppas hon tar med en present till lilla maj :D typ drickbart... höhö



Ne för fan gonatt!!


-Maria a.k.a lammet...tydligen.

Av Mia - 7 april 2009 18:30

åh så gottish ;D nej jag vet faktiskt inte vad jag ska säga förutom att jag, as usual, hade satt klockan på att ringa onödigt tidigt imorse också..nämligen kl sju...vi börjar tio :S

tänker alltid att jag ska hinna med så mkt nyttigt på morgonen om jag går upp extra tidigt...vad för nyttigt? de har jag aldrig en aning om..men ändå! hahah jävla meck!

Gjorde iaf pankakor när ja väl tatt mig upp så ja skulle ha nått å käka under skoldan! va redigt gott ska ni veta;)




så nu orkar jag icke skriva mer:p haha


baba!

Av Mia - 6 april 2009 22:27

e så sugen på nått ;) nått mkt underbart och härligt!

mohaaa


va väl de ja ville säga antar jag...? :p


är bara trött på rätt mkt just nu,, antaligen är jag väll bara trött på att vara trött. Har en såndär jobbig känsla som kommer då och då, att man har något som tynger ner en. jag vet vad de är men de e min hemlighet;)

Ibland behöver man bara chilla lite grann och ta en paus. Sånt är underbart.

saknar min stuga...saknar att kunna gå barfota i gräset och inte kunna höra ett ljud av några bilar eftersom det inte finns någon väg i närheten mer än grusvägen som leder till våran stuga:-) Känna lukten av farmors nybakade våfflor och det nyklippta gräset som jag och da Bruush alltid får kratta ihop och gå o va griniga över :P

Att se farsan jaga klägg och myggor med blästerpistolen och mamma sjunga för sig sälv medan hon pysslar med sitt...mormor&bosse ska också vara där med sin husvagn...sittandes i varsin stol ute i solen och läsa tidningen eller något.

Leka lite med Linnea min bästa granne;)

De är fan sommar på riktigt! :D


åååh va ja vill gå o lägga mig:(

herrå!

Av Mia - 6 april 2009 22:07

Ååå,,,imorse skulle jag då åka från roman så jag skulle komma till hstad lagom till elva tiden så ja kunde sticka direkt till emajlia. Missade tåget! Kom att jag glömt mobilen hos bebe precis när vi kommit ner på parkeringen:P

Jag o bebe åkte ut till stranden under tiden vi väntade på att nästa tåg skulle komma! jätte mysigt att promenera där:P som en kylig sommarmorgon nästan! haha

Nåja, kliver på tåget tjugo i elva..."slapp" betala när konduktören gick förbi...så när tåget närmade sig Helsingborg ropar de ut i högtalarna "Helsingborg nästa och jag vill ännu en gång påpeka att detta är tågets slutstation tyvärr"...vetifan va de handla om men ja...där stod ja då i Helsingborg lagom irriterad >.<

Kollade även på tabellena, där stod de att nästa tåg till halmstad skulle gå 11:53, om bara nån minut då:P så ja kutar ner på perrongen där tåget skulle stå..men icke...inte en liten insekt ens var där xD

så jajaaa...

såg att de skulle gå ett direkt tåg 12:25 till Halmstad, så den biljetten köper vi! Betalade bara 80 spenn för den jäveln! mkt billigt me tanke på att ja vanligen brukar betala 120 kr med de andra sortens tåg ja brukar åka med ^^

Glömde en liten detalj bara, eftersom jag var så virrig och bara såg att den gick direkt till Halmstad och alltså var mkt snabbare än de andra, den gick ungefär en halvtimma senare än de andra... de märkte jag bara efter jag betalt för biljetten som inte gick att avboka xD typiskt! :P

Verkligen typiskt mig att klanta till det så :Phaha


ahajaaa...resten av dagen va i skolan och sen på ett stormöte för oss som ska medverka i  nollningen ^^ va rätt kul faktiskt! fick reda på en del saker ja inte visste osv:)

uhm uhm...sen köpte martyna sig en pizza:P luktade rätt gått :/


dagens visdomsord! :Dhahah för att..

Hantera alla stressiga situationer som en hund.

Om du inte kan äta det eller leka med det,

bara kissa på det och gå din väg.

Av Mia - 5 april 2009 20:02

Verkar som om de flesta har haft det underbart i helgen! :D kan förstå varför...det fina vädret har ju gjort så att alla, åtminstone i Halmstad, har kommit ut ur sina garderober haha :P Älskar att se folk i lättare kläder, solbrillor och att de kryllar av dem överallt! I de olika parkerna, på stan, på fiken osv...underbart!


Själv så fick jag skjuss av mamma och pappa ner till Väla i fredes! har säkert redan skrivit de men jag miiiiiiiiiins inte, seniliteten u know ;d, sen när roman hämtat mig och vi åkt hem så myste vi senare på kvällen till film..om jag minns rätt haha ^^

nåja, vi slagga lagom tidigt eftersom vi tänkt åka till köpenhamn morgonen efter om vädret var lika underbart! Vilket vi också gjorde;P vid ett tiden var vi framme i storstan av Denmark! hade lämnat bilen i malmö till paul så tog vi tåget därifrån! Dock var det onödigt att köpa biljett tur och retur för 400 kr då det inte kom någon jävla kontrolant varken på färden dit eller hemfärden helvete! :( ahjaaaa...Underbart kul förutom att puckade mig valde att använda mina nya skor som jag inte lämnat tillbaks :P fick skoskav som satan så fick köpa ett par billiga sandaletter för 99 danska. tack älskliing :$ :9 hehe


MUPP 


 

 



vart lite grinig ett tag över skoskaven o allt jävla folk så vi strosade runt lite utanför centrum för att komma till ett slott, nämligen Rosenborgsslott hehe :p inte så märkvärdigt enligt mig men ändå kul att man fick se något lite mer historiskt också än bara en massa affärer! På tal om affärer så var roman överdrivet nära att köpa sig en het kavajj. Jävlar va fin den va på han ;D ville ha han direkt i affären på ett av borden ;P haha

sen så hälsa vi på ett hotell för toa besök...jädrigt grymt designat, mysigt, och matsalarna var mer som en innegård med fik än en matsal eftersom väggarna bestod av balkonger och fönster och taket var glasat ^^ mkt fint!

sen så fikade vi på ströget lite :) Tog varsin öl, bara små pratade o chillade livet samtidigt som vi käkade nybakat bröd med oliver till ;) Okej inte för att jag gillar oliver så mkt men de två första gick bra reste fick roman ta hand om:P



 

Underbart när man gick där och letade efter ett litet bord intill ett av de färgglada restaurangbyggnaderna! folk som satt där längs med kajjen och knäckte bärs efter bärs samtidigt som man hörde någon spela gitarr och sjöng danska och engelska låtar! Stämningen var verkligen på topp ;)

haha dom är lite mer "fria" på dt sättet än vad vi är i sverige. alla är glada och trevliga samt att någon kan när som helst få för sig att sätta sig på någon trappa och ta sig en bärs. Är jätte sugen på att bo där faktiskt :) ^^



 


På kvällen efter att vi spanat in Imperial biografen som såg ut som en galleria mer än biogaf så tog vi tåget tillbaks till Malmö där Paul kom å hämtade oss! Faaan va trötta vi var :P haha slocknade efter ett tag i hans säng tills det va dags att göra sig i ordning för Big Bowl! var ca 9 pers som spelade! Så jävla kul det var:D skit trevligt :) var nära att bli utslängda denna gången också ^^ haha...när man väl börjar flippa är det svårt att sluta :P som min lilla butte-lover sa en gång i tiden (sisådär en timma sen :P)


nu ska jag o sötnos laga mat tillsammans! det blir torsk, ris, grönsaker med bea sås ;D så har vi tänkt dricka cider till det också! Mumma:D naj nu fejsar han mitt bröst så ska nog gå nu :P puss haj.


Butte-lover= bröst älskare! (Butte= bröst/tutte)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards