What a Twist

Alla inlägg under april 2009

Av Mia - 19 april 2009 22:03

Jag hade tolv flaskor whisky i källaren. Fast mitt spritinnehav tyckte då inte min kära karl om, så han bad mig att hälla ut alltsammans. Vågade inte riktigt säga emot han, så jag började med mitt vanskliga projekt tillslut.

Jag drog upp korken ur den första flaskan och hälle ut innehållet i vasken fast med ett undantag, tog ett glas whisky som jag drack upp för mig själv.

Så drog jag korken ur andra flaskan, hällde ut innehållet i vasken med undantag av ett glas, som jag drack ur. Jag drog sedan upp korken ur den tredje flaskan, hällde ut ett glas med undantag av det innehåll, som jag drack ur. Så drog jag korken ur den fjärde vasken, hällde flaskan i glaset, som jag sedan drack ur.  Sedan drog jag upp korken ur det nästa glaset, hällde korken i flaskan, hällde vasken i flaskan och satte korkeni flaskan och drog ur glaset. Sen när alla flaskor var tomma, stödde jag huset med ena handen samtidigt som jag räknade flaskor, korkar och glas med den andra. Det blev 29 precis. Men jag räknade en gång till för att vara helt säker. Och det blev ju 79, igen. Då huset passerade förbi räknade jag det hela om igen och till sist alla husen, flaskorna samt vaskarna med undantag av en kork som jag hällde i huset och drack upp.

Av Mia - 18 april 2009 13:49

oh mama! hahaha 

håller på att knarka sönder mig själv med den här låten! Sitter och gungar i takt ju ffs! hahah


älskar det...


Av Mia - 18 april 2009 11:51

jag kommer inte ihåg när jag kom hem, när jag somnade och vafan ligger mina kläder utspridda från början av ytterdörren och ända fram till trappan i hallen här på nedervåningen för?!?! jag och kläder... >.<

hahah

Hade glömt att släcka lampan innan ja slocknade, mobilen hitta jag efter en irriterande lång tid då jag tillslut bestämde mig för att kasta täcket upp i luften, jag hör en duns och där låg min mobil helt plötsligt på golvet! =D


Var jätte kul igår! Riktigt ordentligt kul duh!

Mikael ma homeboy da Bruush och vår kära granne John hängde med ut också! Skit kul att ha med dom! Måste bli fler gånger :D

Fick även lära känna några klasskompisar lite bättre och visade sig vara helt annorlunda än jag trodde, och super goa! :D Även lära känna lite folk från paralellklassen kultur ! Träävlans!

Nackdelen var bara att vi hade tagit med oss sprit och annan dricka till en fest där det fanns bartender och bar, självklart var det inte tillåtet att dricka egen sprit där inne. auuch ;P

Sååå...våran lösning på detta var att vi satte oss utomhus på en bänk vid ingången till ett lägenhets hus! Tadaa!

Där satt vi o drack och shittade oss! Mikael fixade shotglasen, fast de kom inte gratis! han var tvungen att bli medlem i Nation Småland för att få dom :P hahah men de va ju trevligt typ :P

Efter ett tag ploppade de fram mer och mer folk från festen som höll oss sällskap ute i kylan :D

Magda raggade även till sig annat random folk till festen, som sen visade sig ha gått på samma grundskola som oss, Va lite roligt juh:p


Jahaaopp, efter ett tag så bar det av till stan! Där ploppade vi in på tre hjärtan, första gången jag va där...trodde de skulle va mysigare:P haha

Alla har gett mig för höga förväntningar! Där träffade man på lite folk man känner och så dansa vi loss till trubadurens låtar! Jävligt bra låtval hade han...hörde dock att det är bara dom han har och sen tar det slut där:P Så kan förstå ifall man skulle tröttna på att gå dit efter ett tag hehe

hmm...sen blev det asian, även dääär spg man bekanta ansikten...Blev däremot inge Valentine, polisen hade tydligen slått igen stället :S

Fast var för full för att uppfatta något mer :P haha sen fick vi skjuss hem av en kompis, riktigt snällt! Kommer dock inte ihåg ifall han körde oss en bit och vi gick resten, eller ifall han körde hela vägen hem :P hahah nåja...tack tack haha


Så ja...resultatet av gårdagen sitter just nu vid frukostbordet, försöker äta lite och dricker citronvatten! :P ny duschad och med rödsprängda ögon mohaha


De vare värt! ;


Ikväll blir det pyjamas party ute i Mickedala!


hej hej.

Av Mia - 17 april 2009 18:15

nu fick ja äntligen igång spotify!

Chris Cornell - part of me

lovely;) helt jävla underbar e den, får upp stämningen direkt!


Nåja, ska ta o fixa till mig nu! babidoo!

Hittar fna fortfarande inte mitt gula linne....har tittat överallt på mina klädställen: byrån, garderoberna, golvet, under sängen, min sommarklädesbehållare (lr va man ska kalla det)...hmm ja även i tvättstugan och hos mamma...men icke, den e borta! :o Mia bliva ledsen nu :/

Ja, nej inte ens på toaletterna finns den! Wtf Liksom!


Nehepp...får komma på nått annat fint istället!


snopp.


Nej men ha en trevlig natt gottfolk :) ska själver ha det! :-)

Förresten har brush köpt en flaska vin till mig, jädra mig gott också! Va ju tvungen att ta ett glas för att avgöra om det är drickbart eller inte;) Men ja...de är ett sånt där vin jag antagligen kommer dricka som saft på en halvtimma :S kommer sluta bra de här känner jag...

tjoho!

Ska nog återgå till ölen :p


Nej nu fick jag ångest! hahah....har ju fan fått en liten mage tack vare alla helger och sånt :p ska skärpa mig igen med träningen,,vart kasst på den fronten den här veckan :/ och förra... haha


nej men tjipp!


Hmm...medan jag kommer ihåg det, eftersom mitt microsoft word inte funkar längre så skriver jag detta här istället, inget ni behöver läsa eller så utan e mer till för egen personlig vinning ;P.

Mikael: 70 kr

Emilia: 100 kr

Mutti&putti: 600 kr

Älskling: Mkt mer :O


Av Mia - 17 april 2009 08:16

de ringde upp mig igår i allafall! så nu,snart... väldigt snart, så ska jag på intervju till ica maxi :P hehe

får se hur de här kommer att gå ^^


baba!


11:41

nu kan ni sluta hålla tummarna för min skull :D fick jobbet! Jag och två till!

Vi träffade vår arbetsgivare från student consulting vid ingången till Maxi, sen gick vi runt lite och letade efter vart man kommr in till kontoren där vi skulle träffa eva, personalchefen (tror ja de va^^) Jag har verkligen haft tur med de här två intervjuerna denna vecka! Personalchefen var grymt schysst och pratsam, jätte mkt energi hade hon också hehe så man kände sig direkt väldigt avslappnad...kan ju säga att alla vi tre som va på den här intervjun var skapligt nerviga faktiskt :p hehe

Nåja, hon bestämde sig på plats att hon ville ha alla vi tre som varuplockare och så fick vi varsin grej(blå grej) som gör att man kan komma in och gå ut från maxi. Ska få mina arbetskläder och skriva på papper o shit på tisdag också :)


Nåja, nu så håller jag på att göra lunch! Ska bli prinskorvar, pasta, wook och små mini baguetter haha ...sen så har ja även lagt energi på att blanda ihop lite iste! ;) Mumma!

är jätte varmt ute idag med...underbart, kan ju inte bli gladare !


Ska på ferre ikväll också hos en klasskompis! ska bli spännande :p


herrrå!!


Av Mia - 16 april 2009 09:34

sitter och är allmänt glassig på toaletten me min kära laptop i knät! Har pimpat den med två klistermärken också förresten! en stört onormal kanin och en cool djävuls dödskalle! :D Jätte vackert!! hahah...nej men lite stil-förstärkande blev det iaf... väldigt lite ^^

Nåja så jag sitter ivarjefall här och mår bra samtidigt som jag lyssnar på bra musik! Japp, u got it! Äntligen fixat spotify tack till Affe ;) creds till han :p

bad Roman skicka min musik lista på hans spotify så slapp även börja om från början med att hitta nya låtar! fan va många spanska låtar ja hade :S haha... lyssnar på Collie Buddz- Mamacita

Faktiskt lite sväng i den ;)

Nej nu blev det Kelis- Bossy... den låten e grym, texten alltså;) inte för att den beskriver mig men haha ändå.


NÅJA nu ska jag kläcka ur mig det bästa hittils! De ringde mig innan imorse från Student Consulting! :D Hur underbart är inte det??

Dock så missade jag samtalet eftersom jag va i duschen haha...men ringde upp och då sa dom att antingen ringer hon tjejen som jag träffade i tisdes upp eller så ska jag testa lite senare! Sååå...egentligen kanske de bara ville säga att jag inte skulle gå vidare till nästa intervju, MEN...där kommer optimisten in så nu ska jag komma på något riktigt klurit o smart så jag kan få de där jobbet som varuplockare! :P haha

jamenar...gåre vägen där så kanske de lär upp mig till kassabiträde, då har jag ju erfarenhet inom det oooooch alltså har jag större chans att kunna söka till någon klädaffär eller liknande! ;p Jag långplanerar här!


Nej nu ska jag äta frukost innan jag tar mig ner till ica för att köpa lite grejs till tacosen ikväll! :D Bruush fick förresten presentkort på körskolan pluss cash! Däremot hade jag lurat i han att han skulle få något som var ca 2-3 meter på längden haha...tidigare på dagen hade bruush å jag diskuterat om att han kanske skulle få en bil...eller snarare spekulerat eftersom varken mamma eller pappa ville berätta för mig vad han skulle få i present, de litar inte på mig på den fronten :P hahah men tyvärr så har jag växt ifrån tjalla-och-förstöra-överasknings stadiet :D Däremot, kommer jag aldrig växa ifrån att driva med folk ;p mohahaaa


Neee...vill kunna åka til frankrike och grekland så snälla ge mig det här jobbet! :o


puss ciaoo


11:42

Hej igen! har inte hunnit bort till ica...så nu e klockan så mkt att ja faktiskt ska göra det snart! ska bara röjja ur och slänga in resväskorna (sen resan i vintras) i förrådet så ja slipper se dom i mitt rum :P sen ska ja väcka micke picke! har en överraskning till han! mohaha


Lite spontant sådär imorse typ tio i sju på morgonen väckte mamma och pappa mig, de hade gjort i ordning en söt liten frukost till mikael som han fick till sängen! Tidigt, men ändå ;p jag sov så jävla gott! för en gångs skull! ^^

Nej men iaf...så fick han ju då pengar så sa mamma "då kanske du kan gå och klippa dig idag!" haha...tror ni förstår redan nu va de e för överraskning han ska få:P

mm...exakt, så imorse éfter att ja skrev blogg så ringde jag o boka tid på Caco! :-D mohaa...undrar ifall han hittar dit...? äsh löser sig! en av töserna där klippte magda, riktigt ballt resultat måste ja säga! :D Magda kommer btw hem idag :)

men...ja de har fortfarande inte ringt...

uscha. nu börjar optimisten försvinna känner jag :/

Lyssnar gamla GymClass hero's låtar just nu:)

men ska återgå till aaa...va de nu va jag gjorde...

herrå!

Av Mia - 15 april 2009 18:20

har krupit omkring på golven här hemma på myrjakt! nämligen vart hyper underhållande att spola ner de jävlarna i toastolen! vissa överlevde till och med några spolningar :P några hade även dödslängtan när de kröp bara några centimeter ifrån stekpannan när ja gjorde pankakor idag...så då kändes de extra inbjudande att dränka dom :p

Nej de va inte längre än så här jag hann på mitt blogg inlägg idag...ska äta nu! fortsätter kanske sen då..

Tjipp o haej!

//Mius.


23:13

hmm...glömde nog nämna att jag spontant hamlade på en intervju igår!

hade anmält mig i förrgår och sökt till olika arbeten bland annat som butiksbiträde och varuplockare...så ringde de upp mig igår på förmiddagen och ville att jag skulle komma på intervju redan inom två timmar till student consulting så de vet ifall jag skulle få komma vidare och träffa de här företaget som behövde varuplockare osv på fredag...ska höra av sig senast imorgon sa de...måste erkänna att jag har då fan ångest:p va skit nervis i går på den där intervjun, de kom ju så jädra plötsligt! men jag hoppas jag får chansen att komma på fredag så jag kan övertala dem att jag är deras nya kärlek ;p haha

Imorrn äre bruush födelsedag btw! :D Lyckades göra han nyfiken som satan på vad han ska få ;o mohaha


saknar älskling :) han är bra för mig :)


"I love you, not only for what you are,

but for what I am when I am with you"

Av Mia - 14 april 2009 09:36

hmm...jaa för asså, idag är den dagen då jag har lektion, den enda lektionen den här veckan! Jag och mar ska gå på den! Vetifan vilka andra i klassen som kommer...tror inte de e så jätte många i varjefall :S

åtminstone så e vi två duktiga :P och den jäveln börjar fan städa hur tidigt som helst ! Förstår mig inte på sånt, kommer kräva mkt ansträngning från min sida ifall jag någonsin ska orka städa tidigt på förmiddagen :P haha

+ att hon nästan väckte mig imorse...låg o halvsov så gott som vanligt och så hör jag min grovt höga sms signal, känns som tinnitus varning varje gång (om de e riktigt tyst run omkring en då...som på morgonen), där hon frågar om jag ska till skolan, va? vadå vilken skola tänkte jag... trodde att den skulle va imorgon! så då fick jag fart när jag fattade nästa sms där de stod att hon skulle dit och att den va idag...eftersom kl va 9 så antog jag att vi skulle börja kart över tio, alltså en halvtimma på sig o göra sig i ordning o käka! stress ångest eller vadå :p...så kommer nästa sms: "Jag tar den halv för vi börjar kvart över ett :-P"

hmmpf.


nej nu ska jag göra macka sen ut på morgon promenad med Marjan, ska bli väldigt grönt!



ciao bella

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards