What a Twist

Alla inlägg under maj 2008

Av Mia - 22 maj 2008 21:50

JAG HAR FINT HÅR :D:D:D

Men tänker inte lägga upp nån bild för jag blev sär på dom...så de blev inge me de:P mohaha!

Men håret blev sketa snyggt:D så de så! :D Lockade de me plattången åt mig och satte sedan upp håret så som jag ska ha det på balen! me so happy:)

Annars som hänt idag? Asså...hade livräddning ju. Kan ju säga att efter lite klagande och två försök så fick jag upp dockjäveln över ytan iaf. Så nu tänker jag absolut aldrig inte någonsin never göra om det igen! :>

De ringde både mig och Magda från TT-Line idag, hörde om nån av oss kunde tänka sig att jobba imorrn tills på söndag, men balen e på söndag så gick inte...sen ringde dom mig igen när ja satt hos frissan (nån gång under de 4 timmar som jag satt där....jävla värk jag hade i skinkorna sen!) och undra om jag kunde jobba freda-lörda...men Roman kommer ju så ville inte bara dissa han så skylde på att jag har mkt o göra nu sista veckorna innan studenten men att efter det ställer jag aaaalltid upp!( ;>) så tipsa jag att dom skulle höra med Magda ist...som drar iväg dit ner imorrn vid två tiden. Nu borde min sötnöt känna sig vip-behandlad...för jag skulle behöva pengar asså :p Blev lite sne på ett sätt bara... Jag kommer inte få sommarjobb hos dom i sommar, medans magda fick det :/ men dom kommer höra av sig till mig om folk blitt sjuka eller nått liknande! :D (jippi) Vart me Petra lite idag me! tog en promenix ner till Grötvik i de fina vädret! :D riktigt mysigt va de :D

Fick låna Romis boomblaster till våran studentvagn också :) Så nu ska vi spela bra musik !! Kan ni ge er på ;)hmm...Han kommer imorrn också :D!! Ska bli underbart o träffa han igen! :)


23:59

... Förresten! Jag pluggar just nu, så ni vet ;p Eller ah...jo.. haha...ska iaf sova nu så jag kan vakna hyfsat tidigt imorrn o fortsätta på'ett!

tchüssi!

Av Mia - 21 maj 2008 22:49

jag är så jälla trött ! :( Vet inte vart jag ska bli av :( är hungrig också >.<... så äter på en jätte go chokladbit som innehåller valnötter, Rom, Marzipan och nått mer gojs :P JÄTTE GOTT!! Fick jag också av TT-Line:P

TT-Line forever in my heart <3 haha :p


Idag gick skit...Enda anledningen till att jag ens skulle till skolan idag var för de två proven och bokredovisningen... redovisningen gick nog faktiskt helt ok tror jag! MEN inte själva proven...Helvete vad jag sög till det på dom. Kändes så kasst onödigt att gå dit...förutom att få reda på frågorna på provet...eftersom jag ändå ska göra om dem på fredag....samt ett annat prov...små företagande, eftersom det gick SÅÅ bra. >.< Skit skit skit fitta. usha va sur jag e :( Mitt godis e iaf gott :)...

Ska kanske få lite målarfärg från romans jobb till mitt rum i helgen :D Jippi! så nu ska det röjas o ha sig :P Och ja...snart balen.

Imorrn blir jag en ny Mia! Ska fixa om håret :D

Hejdå nu orkar jag inte skriva mer! så nu får ni underhålla er på nått annat vis!


När jag får pengar ska jag ta mig till Hemmakväll o köpa hur mycket skumtomtar som helst! Hoppas dom finns kvar också bara ^^ Suget efter skumtomte är otroligt stort nu! Gonatten :d

Av Mia - 20 maj 2008 19:26

Bild 1: en liten del av min hytt som jag bodde i på båten...

Bild 2: Soluppgång ute till havs... kände att jag inte riktigt lyckades få den lika fin på bild som den är i verkligheten, men jag försökte iaf ;)


Hoppas verkligen att jag får sommarjobb där :)

Av Mia - 20 maj 2008 16:19

För det första...Gårdagen va verkligen känslosam, wtf xD och idag vare nån tjej som lipade sönder i skolan...tyckte synd om henne. Såg så lessen ut :p


hm...vet inte vad jag ska ta mig till?! Imorgon, har jag först prov i Matte B Nationella! Sen två timmar senare prov i Psykologi, sen i samma veva har jag även redovisning om en bok som man skulle läst...ska berätta om den från ett psykologiskt perspektiv :P Usha...kommer avlida. VILL avlida, men gärna återuppstå tills balen :P... Måste även hämta ut min underkjol hos Hannah Morris! och på Torsda... Först klassråd som tydligen var väldigt viktigt att gå på...har inte vart på ett klassråd sen kanske i januari? nämen :P ojdå..

Efter klassgrejen ska några i klassen åka o ha livräddning...kul för mig...kan ju inte ens dyka :O haha! Sant som satan och det är pinsamt...men jag ska nog allt lära mig det snart;) Om inte i sommar redan! :P om jag orkar och vågar...tycker att det verkar läskigt :$ hmm.......sen religion antagligen, och efter det kl.1300 ska Mia fixa om håret! Färgning och slingning...kanske även att jag toppar håret också... vi får se :) kommer ju ta sin lilla tid ^^

Nej nu ska jag sätta mig med nått o plugga på!

ciao ciao...


Märks att de som läser min blogg inte har nå skinn på näsan ;p ingen som svara på min enkla lilla fråga som ja skrev igår :( va tråkiga ni ääär!

(och MSN räknas inte!)


Kan ju passa på att nämna att jag ringde till TT-Line idag, hade ju glömt att lämna mitt nr till dom ifall de skulle vilja ha mig i sommar! Mags har ju fan fått jobb där nu! Ska va där jämna veckor...allså på den vakten jag var på, så avis jag blev! Människorna där e så härliga! finns undantag men ingen som tvingar en att va me dom liksom :p Så i slutet av samtalet slänger snubben till med: "det kan ju hända att du kommer få jobb på en annan båt också" ... INTE det jag ville eller sa, nej. Jag sökte sommarjobbet på den båten jag var på av en anledning! Besättnigen... de som gör jobbet så kul som det är! Allvarligt talat... suck my wiwi.

Av Mia - 19 maj 2008 17:11

haha, ja för fan! Om ni som läser har lite skinn på näsan så får ni fan svara på den frågan! Tolka som ni vill ;>


Just nu, jag är så fylld av så mycket jag vill skriva, så mycket jag vill dela med mig om...men seriöst, skulle jag skriva allt...ja sväär ni kommer hinna avlida innan ni läst klart:P Skulle bli en jävla feting roman! Vet inte ens hur jag ska börja??


Hela min praktik...tjadu..

första veckan: Alla va la trevliga o så, lite hemlängtan hade man...gjorde bort mig som vanligt men bjöd på det...som vanligt! Tyckte det va fett jobbigt att komma in i gemenskapen eftersom att alla på båten är så grymt tajta! Men som sagt, alla var trevliga och inte "blyga" haha :P...jävla jobbigt när det blåste mycket säger jag bara HUA!

andra veckan: var nog den jobbigaste samtidigt som den var väldigt trevlig. Inte bara va gästerna förjävligt otrevliga och dryga utan även så blev man utnyttjad som praktikant i restaurangen(där jag fick spendera mer än halva veckan) och folk påpekade det också, så man skulle försöka stå på sig men fick bara sura miner tillbaks o lite mer jobb från de som skulle dra nytta av en. Men även många som stöttade o pushade på en ;) Då bestämde jag mig iaf....Aldrig att jag jobbar på den båten! :p HEeell nOO xD

tredje veckan: Var visserlgen bara 4 dagar, men ändå :P UNDERBAR va den!

Fick va i receptionen, hänga på lager"pojkarna" o sen shoppen på kvällen där man bara i stortsett stod o snacka en massa bullshit me folket som jobbar där! :D Sen Restaurangen där jag fick visa lite om vad jag lärt mig undertiden som jag vart där...nämligen ta hand om en konferens! De ni ;) Fick lite hjälp av hovmästarn men det va lite :P så nog kände jag mig riktigt duktig ;) mohahah! Fick va i hotellet o städa hytterna (Tråk tråk men bra tider :P) drack lite i lördes kväll, först i restaurangen..sen i baren...sen lullade jag vidare till shoppen som itne stängt än och terrade dom lite :P och så satt vi uppe till halv två o bara hade de trevligt som satan :D Lite trött på morgonen dagen efter då man skulle upp halv sex på morronen för att ta hand om första frukosten ^^...Men de gick!! Endel sura miner från en av cheferna för att jag vart lite lite sen (kärringjävel... va jag ogillade den personen!) Jalla-fulla fall! Stack iland i tyskland för att fixa mig lite dricka :D Blev: kahlúa, malibu, vodka, vodka, ett flak cider...kändes klent men yaya! Får jag sommarjobb där så fan! ;)....Riktigt deprimerande när jag skulle hem faktiskt! Kommer sakna endel personer där! Så många härliga människor som va samlade på ett o samma ställe! God daaamn ;p Fick en avskeds present....det hade jag faktiskt inte förväntat mig! Trodde det skulle vara något enkelt, men så fel jag hade! :p En parfym(värde 450kr) Guarlain Insolence tror jag den heter! Spanat in den under hela min praktik när jag vart i shoppen, lite andra parfym-prover...den nya versace bl.a pluss en dior till roman ;p Annars..ja lite ölburkar, massvis med godis o sånt :D MUMS! Blev helt till mig :P Så glad jag blev! Riktigt jävla lycklig faktiskt :D

Så ja....sökte sommarjobb där...blev en stor ändring på min inställning big tiime! Och de e personalens "fel" ;D haha


Hum ja...Hann inte med sista tåget som jag skulle tatt ifrån Landskrona igår...så tänkte att jag skulle ta det tidiga tåget till hstad  imorse o gå direkt till plugget, inte då! Jävla skäggfittan till konduktör sa att nu helt plötsligt måste man betala för en ny fucking biljett! Jamenar! Vafan liksom, va lite bussig! ...hon sa det åtminstonde med ett léende....service skulle de va eller? ...fuck off. Så irriterad jag blev! så jag fick stiga av i helsingborg, när jag åker rulltrappan upp till ytan igen så vem ser man inte då, om inte våran syo-konsulent som jobbar på skolan...som givetvis åker NER för att åka med de tåget jag precis blitt avslängd ifrån! FÖR FAN Einar... :p Ringer mamma, och pappa bestämmer sig för att hämta mig :O hur snällt som helst och det uppskattar jag himla mkt! :D hann till och me till första lektionen!  Gjorde ett prov...får göra om det på fredag om de går skit typ :P Sen ja...gick vi ut till Sannarpsgymnasiet där vi träffa Petra, Johanna och Emil :D Sen gick vi tillbaks för att ha en otroligt kort lektion...Psykologi! Kom fram till att vi ska ha prov i detta ämne på Onsdag samt redovisa en bok som jag knappt börjat läsa i? save me... :/... Nu ska jag ringa Romi pomi ;> ...


Glöm nu för fan ente att svara på min fråga!! Era pussys :D

Av Mia - 15 maj 2008 08:46

Jag e så hungrig, trött o lemlös. Vill inte åka idag, men det sa jag förra gången också...och hade faktiskt en rätt så trevlig vecka ändå. Nu äre 4 dagar vi pratar om, och jag gnäller lika mkt :P Positiva Mia ;)

Borde kanske äta frukost, duscha o sen packa kanske?


Nåååja, tänkte säga hejdå till den som nu läser :P vilka ni nu än är... ??

fan va kasst me besökare de har vart jämfört med förra månaden:/ Troor att de har med praktiken o göra:P Bara har den känslan :p 6 pers har åtminstonde röstat på min omröstning sen jag kom hem förra veckan hahah:D


Sitter fortfarande o tänker på om jag ska lämna tillbaks mina stunnaz or not.. hmm, denna jävla beslutsångest, allvarligt talat! haha

Dom e riktigt fina, men ska jag ha dom på mig så ser dom så jävla stora ut:( Ibland tycker jag de är fint, ibland tycker jag att jag ser ut som nån annan ful fluga xP ...får kompromissa, bara använda dom när jag tycker de är fint med stora brillor :P FRUKOST!!


skriver kanske mer sen, hejsvejjs.


Av Mia - 14 maj 2008 22:42

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

"Men eftersom jag är en sån fet fegis med en enorm rädsla för att verka ofräsch åt jag bara två fiskbullar"

2. Sträck ut din vänstra hand så långt du kan, vad rör du vid?

Min Rosa Hest :) 

3. Vad var det senaste du såg på tv?

ehh...Hot Fuzz tror ja!

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.

typ 22:43 :P....OJOJ!! 22:45 visar den :D Vem äger dig!? ;)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Inget annat än just datorn, Min bror som skrattar då o då :P 

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Idag, och jag åkte motorcykel ;D Mjau! 

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Lite gamla grafitti bilder jag ritat :p

8. Vad har du på dig?

hmpfff! Gult linne, mörkblåa jeans, petras sockar:P, röda underkläder... hahah

9. Drömde du något inatt?

Jag drömmer fan alltid, en jävla massa monthy pyton liknande skit också fast kommer fan inte ihåg denna blajjan .p 

10. När skrattade du senast?

Idag :D

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

tavlor, plancher jag "lånat", grattis teckning från M&M där de står "kondomen en vän att lita på"... typ.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Haha, ja, nästan varje dag :P M&M's hund...ticks i hela huvvet när hon ser mig:P Mar spekulerade om att hon har besluts ångest, typ, vet itne om hon ska springa fram till mig eller lägga sig ner på marken o vänta på att jag ska klia henne på magen (yeah right)

13. Vad tycker du egentligen om den här utmaningen?

Jag e skit hungrig :D

14. Vilken var den senaste filmen du såg?

Hot Fuzz :P

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

en chrysler 300c och en jävla massa gpdis :P en uppblåsbar madrass att ha i MIN pool hade ju vart nice också ;p

16. Försök berätta nåt om dig som folk inte vet om.

vafan...kommer aldrig ihåg va jag sagt till folk, och vem jag sagt de till >.<

17. Om du skulle förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Ta bort alla jävla politiker som finns just nu... och seriöst, Sill på midsommar??! Det ska va fucking prinskorvar!!

18. Tycker du om att dansa?

I löve it ;)

19. George Bush?

stolpskott och ful. 

20- 21. Vad skulle dina barn heta, pojke respektive flicka

Estelle om de blir en flicka, pojke...har ja inte tänkt på...blir la nått vanligt hmm... får pappa nkomma på :p annars blire nått jätte fult säkert :/

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Det har jag gjort sen ja va väldigt liten :D 

23. Vad vill du att Gud ska säga till dig när du kommer till pärleporten

Asså....det hade ju vart rätt coolt om jag hade fått en påse godis :P

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på dom här frågorna?

Vet inte, men så många som möjligt? :D...inte för att det kommer hända men ^^

Av Mia - 14 maj 2008 21:14

Idag har vart nice! vart me Martyna i stan lite, köpte ett par brillor :p, funderar på att lämna tillbaks dom dock. sen käka vi glass på McD, såg en unge i lysande gröna kläder farandes förbi utanför fönstret på McD i typ100km/h på en orange plast-leksaks-bil. :p haha

Sen va jag me danne lite senare på dan också! :D Vi åkte hojj, riktigt länge också :P Åkte till Falkenberg en sväng, där vi käka goa hamburgare :P Mums! ^^...får betala tebax den burgaren i öl sen eller nått :P hehe. Glodde lite grann på film innan jag åkte hem igen! men de va en riktigt kul upplevelse! Kom på mig själv varje gång han ökade hastigheten med att jag hade världens största smile, Som jag älskar när det går snabbt :D wii! Så nu är jag ännu mer taggad att fixa Mc-körkort o en motorcykel ;)

Så nu sitter jag här, väntar på att Roman ska ringa mig :) Sry att ja vart lite seg på att svara på dina sms huni :$ Men, I love u! ;)

Funderar på att akut-gå till konsum nu innan de stänger:P Måste köpa ägg... fuck off, e sugen på att baka lite hahah :D Kladdkaka kanske? ;p MMM


har börjat fjälla på min arm :( kan inte sluta pilla på de xD usha!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare bloggår

Sök i bloggen

Det Senaste!

Kategorier

Arkiv

RSS

bloglovin

Follow on Bloglovin

Skapa flashcards